Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy, Vinohradská 1595/3, 951 31 Močenok

za školský rok 2021/2022

 

a)Údaje o materskej škole

  1. Názov:                                                           Materská škola
  2. Adresa:                                                         Vinohradská 1595/3, 951 31 Močenok
  3. Telefón:                                                         037/77 812 97, 0908428047

         4.  Webové sídlo:                                      https://materskaskolamocenok.webnode.sk 

  1. E-mail:                                                          msmocenok1@gmail.com
  2. Riaditeľka MŠ:                                            Mgr. Soňa Hippová
  3. Zástupca riaditeľa:                                      Mgr. Erika Hippová
  4. Vedúca školskej jedálne:                             Ing. Martina Berkešová
  5. Rada školy:                                                   Ustanovená 01.02.2017 do 02.11.2022

                                                                       so sídlom v MŠ

Členovia rady školy:

Mgr. Erika Hippová                                           predseda    

Monika Kollárová                                              zástupca pedagogických zamestnancov

Mariana Vrabcová                                              zástupca prevádzkových zamestnancov

MUDr. Marta Lóžiová                                       zástupca rodičov

Mgr. Klaudia Kleinová                                      zástupca rodičov

Mgr. Blanka Slamková                                      zástupca rodičov

Mgr. Zuzana Verešová                                       zástupca rodičov

Ing. Veronika Sekerešová                                  delegovaný zástupca zriaďovateľa

Ing. Ernest Vereš                                              delegovaný zástupca zriaďovateľa

Mgr. Peter Sýkora                                             delegovaný zástupca zriaďovateľa

Mgr. Zuzana Gáliková                                       delegovaný zástupca zriaďovateľa

 

Rada školy:                                                        ustanovená 03.11.2022

Členovia rady školy:

Mgr. Mariana Kolenčíková                                  zástupca pedagogických zamestnancov  

Bc. Zuzana Barciová                                          zástupca pedagogických zamestnancov

Mariana Vrabcová                                              zástupca prevádzkových zamestnancov

Ing. Jana Časová                                               zástupca rodičov

MUDr. Marta Lóžiová                                         zástupca rodičov

Mgr. Mária Pápayová                                         zástupca rodičov

MUDr. Kristína Somorová                                   zástupca rodičov

Ing. Veronika Sekerešová                                   delegovaný zástupca zriaďovateľa

Ing. Ernest Vereš                                               delegovaný zástupca zriaďovateľa

Mgr. Peter Sýkora                                              delegovaný zástupca zriaďovateľa

Mgr. Zuzana Gáliková                                         delegovaný zástupca zriaďovateľa

 

  1. Údaje o zriaďovateľovi
  1. Názov                                                     Obec Močenok
  2. Sídlo:                                                      Sv. Gorazda 629/82, 951 31 Močenok
  3. Telefón:                                                   037/6552374
  4. E-mail:                                                     starosta@mocenok.sk

 

  1. Informácie o činnosti rady školy

Počet zasadnutí:                                           1

Dátum zasadnutia:                                       25.10.2021

Prijaté uznesenia:                                        v zápisnici zo zasadnutia

 

  1. Počet detí

Počet tried a detí (stav k 15.09.2021 a k 30.06.2022)

Počet tried a detí v škole k 15.09.2021

 

Triedy

Individ.

vzdeláv.,

 

 Deti

1.

2.

3.

4.

5.

6.

vzdeláv. osobitným spôsobom

Celkom

Počet detí spolu

22

20

24

24

25

26

4

145

z toho 2 ročných

2

3

0

0

0

0

0

5

z toho deti so ŠVVP

0

0

1

0

0

0

1

2

z toho s odloženou školskou dochádzkou

0

0

0

0

0

4

0

4

z toho predškoláci

0

0

0

0

25

26

4

55

 

Počet tried a detí v škole k 30.06.2022

 

Triedy

Individ.

vzdeláv.,

 

 Deti

1.

2.

3.

4.

5.

6.

vzdeláv. osobitným spôsobom

Celkom

Počet detí spolu

21

21

24

24

25

26

4

145

z toho 2 ročných

2

3

0

0

0

0

0

0

z toho deti so ŠVVP

0

0

1

0

0

0

1

2

z toho s odloženou školskou dochádzkou

0

0

0

0

0

4

0

4

z toho predškoláci

0

0

0

0

25

26

4

55

                   

 

Prijaté deti do MŠ:

Počet prijatých detí do MŠ k školskému roku 2021/2022

36

Počet neprijatých detí do MŠ k školskému roku 2021/2022

20


 

  1. Počet pedagogických zamestnancov, odborných a ďalších zamestnancov

Celkový počet zamestnancov k 30.06.2020

22

 pedagogickí zamestnanci

Riaditeľka školy

1

 

učiteľky MŠ

11

Asistent učiteľa

(50% úväzok)

1

SPOLU:

13

nepedagogickí zamestnanci

Vedúca ŠJ, zamestnanec PaM, ekonóm

1

Kuchárky

3

Prevádzkoví zamestnanci

(upratovačky)

2

Údržba výpočtovej techniky

1 (20% úväzok)

Zamestnanec ZŤP

 

 

SPOLU:

7

Program: „Pomocný vychovávateľ v materskej škole“

Pomocný vychovávateľ

2

 

SPOLU

2

Vytvorili sme podmienky pre hospitačnú prax študentke z PF TRUNI z predmetu Jazyková gramotnosť.

 

  1. Údaje o plnení kvalifikačného predpokladu PZ

 

Počet pedagogických zamestnancov v MŠ

13

Z toho kvalifikovaných

12

           študujúcich

1

           nekvalifikovaných

0

Počet pedagogických zamestnancov s 1.atestáciou

2

Počet pedagogických zamestnancov s 2.atestáciou

1

 

Vzdelanie pedagogických zamestnancov

Meno a priezvisko

Mgr. Soňa Hippová

Funkcia

riaditeľka

Vzdelanie

Stredná pedagogická škola Modra, rok ukončenia 1984

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, dátum ukončenia 27.05.2009

II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Komenského Pedagogická fakulta, dátum ukončenia 24.06.2011

Funkčné vzdelanie

Funkčné vzdelávanie, rok ukončenia 1999

Funkčné inovačné vzdelávanie, dátum ukončenia 28.06.2013

Funkčné – Rozširujúci modul – Projektový manažment - prihlásená

Atestačné vzdelávanie:

Vykonanie prvej atestácie

Rozvoj grafomotorických zručností pomocou interaktívnej tabule

MPC Bratislava , dátum ukončenia 19. 11. 2015

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

Webinár

Atestačné portfólio

Inovačné vzdelávanie

Ciele a obsah povinného predprimárneho vzdelávania v rôznych formách jeho plnenia

 

Meno a priezvisko

Bc. Zuzana Barciová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Pedagogická a kultúrna akadémia Modra, rok ukončenia jún 2003

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, dátum ukončenia 27.05.2009

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Bc. Mária Bečková

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Stredná pedagogická škola Modra – dvojročné nadstavbové vzdelanie odbor vychovávateľstvo, rok ukončenia 1992

Stredná pedagogická škola Modra – odbor učiteľstvo pre materské školy – rok ukončenia 1993

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, dátum ukončenia 27.05.2009

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

PhDr. Andrea Benková

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Stredná pedagogická škola Levice, rok ukončenia 1996

  1. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, dátum ukončenia 27.05.2009
  2. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Trnavská univerzita v Trnave, Pedagogická fakulta, dátum ukončenia 29.05.2012

Rigorózne konanie, TRUNI, dátum ukončenia 21.02.2019

Funkčné vzdelanie

Príprava vedúcich pedagogických pracovníkov, rok ukončenia 2003

Funkčné inovačné vzdelávanie, dátum ukončenia 28.06.2013

Atestačné vzdelávanie:

Vykonanie prvej atestácie 14.05.2015, MPC Nitra, 19. 11. 2015

Vykonanie druhej atestácie, MPC Nitra,  18.11.2016

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

Inovačné vzdelávanie

Ciele a obsah povinného predprimárneho vzdelávania v rôznych formách jeho plnenia

 

Meno a priezvisko

Renáta Blažová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Súkromná pedagogická škola Bratislava, dátum ukončenia 30.05.2003

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Mgr. Erika Hippová

Funkcia

zástupca riaditeľky

Vzdelanie

Pedagogická a sociálna akadémia v Leviciach, rok ukončenia 2010

II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, rok ukončenia 2013

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Mgr. Mariana Kolenčíková

Funkcia

Učiteľka zastupujúca dlhodobú PN učiteľky Evy Sýkorovej

Vzdelanie

Pedagogická a sociálna akadémia Levice, dátum ukončenia 2000

II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, rok ukončenia 2011

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Martina Kasalová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Stredná pedagogická škola Levice, dátum ukončenia máj 1993

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Lenka Kováčová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Pedagogická a sociálna akadémia blahoslavenej Laury Trnava, dátum ukončenia  22.05.2007

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Bc. Dušana Macháliková

Funkcia

Asistent učiteľa (50 % úväzok) od 17. 01.2022 do 31.08.2022

Vzdelanie

študujúca

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, rok ukončenia 2022

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Bc. Ingrid Odrášková

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Pedagogická a kultúrna akadémia Modra, rok ukončenia 2010

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, rok ukončenia 06.06.2013

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Ľubomíra Prváková

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Stredná pedagogická škola Levice, dátum ukončenia máj 1983

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Mgr. Iveta Rezáková

Funkcia

Asistent učiteľa (50 % úväzok) od 24. 08.2021 do 16.01.2022

Vzdelanie

Pedagogická a kultúrna akadémia Modra, učiteľstvo pre MŠ a vychovávateľstvo, rok ukončenia 2013

  1. stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa Nitra, rok ukončenia 2018
  2. stupeň vysokoškolského vzdelania – učiteľstvo pre primárne vzdelávanie, rok ukončenia 2020

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

Eva Sýkorová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Stredná odborná škola blahoslavenej Laury Trnava – učiteľstvo pre MŠ, rok ukončenia  2004

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

Meno a priezvisko

PaedDr. Lucia Tóthová

Funkcia

učiteľka

Vzdelanie

Pedagogická a sociálna akadémia v Leviciach, rok ukončenia 2005

  1. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, dátum ukončenia 28.06.2008

II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, rok ukončenia 31.03.2010

Rigorózne konanie, TRUNI, dátum ukončenia - jún 2015

Atestačné vzdelávanie:

Vykonanie prvej atestácie november 2017, MPC Nitra,

Absolvované vzdelávania v školskom roku 2021/2022:

Aktualizačné vzdelávanie

Jazyková gramotnosť v materskej škole

 

  1. Informácie o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti

September:

  • Otvorenie školského roka
  • Plenárne rodičovské združenie
  • Exkurzia detí 5. triedy – v sídle obecnej polície

 

Október:

  • „Farebná jeseň“ – výstava prác detí
  • Výstava jesenných plodov v MŠ
  • Zhotovenie darčekov pre starých rodičov k mesiacu úcty k starším
  • Vystúpenie detí 6. triedy s programom v areáli miestneho domova dôchodcov

 

November:

  • „Deň jablka“ – aktivity na podporu zdravej výživy v spolupráci so školskou jedálňou
  • Vianočné fotenie

December:

  • Vianočné tradície – adventný veniec a Betlehem pred obecným úradom – exkurzie všetkých tried
  • Exkurzie detí na vianočnej výstave v kláštore
  • Mikuláš v MŠ – program detí, fotografovanie
  • Pečenie a zdobenie medovníkov s deťmi
  • Štedrá „večera“ –posedenie pri štedrom stole s uplatnením tradičných vianočných zvykov
  • Príprava vianočných pozdravov pre obyvateľov domova dôchodcov, pre deti v nemocnici
  • Príprava vianočných pozdravov pre rodičov, sponzorov školy, verejné inštitúcie
  • Program „Vianočné prekvapenie“ – videonahrávka pre rodičov online
  • „Najkrajší vianočný stromček“ – výstava prác detí

 

Január:

  • Zostrojenie búdky pre vtáčiky, prikrmovanie

 

Február:

  • Fašiangový karneval v MŠ – triedne akcie

 

Marec:

  • Stretnutie s partnermi projektu Erasmus+ z Trnavskej univerzity v MŠ
  • Exkurzia v kláštore – veľkonočná výzdoba
  • Jarná výsadba kvetov v areáli MŠ, výzdoba vlastnoručne zhotovenými drevenými a inými dekoráciami
  • Svetový deň vody – triedne aktivity
  • Exkurzie detí v miestnej knižnici, zapožičanie kníh, čítanie
  • Jarné upratovanie na školskom dvore
  • Triedne bádanie a skúmanie
  • Jarné sadenie
  • Topenie Moreny – jarné tradície – deti 6. triedy
  • Vyšetrenie školskej zrelosti detí 5 – 6 ročných (CPPPaP v Šali)

 

Apríl:

  • „Maľujeme veselé kamene“ – deti 5. triedy
  • Svetový deň Zeme 24.4. - čistota a jej udržiavanie v areáli MŠ, v parku
  • Stavanie mája v MŠ – deti 5. a 6. triedy
  • Vystúpenie detí 6. triedy na obecnom podujatí – Stavanie mája

 

Máj:

  • Tvorba darčekov ku dňu matiek
  • Videonahrávka programu detí ku dňu matiek
  • Vystúpenie detí 1. a 2. triedy v miestnom kine ku dňu matiek
  • „Moja mama“ – výstavka prác detí v MŠ
  •  „Míla pre mamu“ – vystúpenie detí 5. triedy s programom na obecnom podujatí
  • Návšteva družobnej materskej školy vo Vracove

 

Jún:

  • Deň otvorených dverí v MŠ pre zapísané deti
  • Noc v škôlke – 5. a 6. trieda
  • Policajti a hasiči v MŠ – výstavka prác detí, prezentácia techniky a pracovnej náplne
  • Miestny dobrovoľný hasičský zbor – prezentácia techniky, pracovnej náplne, súťaže pre deti
  • Exkurzia v Poľnohospodárskom družstve – prehliadka poľnohospodárskych strojov
  • Exkurzia detí v areáli Komunity kráľovnej Pokoja (park, chov domácich zvierat, rybičiek...)
  • Atrakcie Kováčservis – v MŠ
  • Deň otcov – výroba darčekov, kreslenie obrázkov pre otcov na chodník kriedami
  • Fotografovanie ku koncu školského roka
  • Športové dopoludnia
  • Účasť na Športovej olympiáde detí materských škôl obcí MAS VITIS
  • Tvorba domčeka pre hmyz – 5. trieda
  • Výlet na zmrzlinu
  • Turistické vychádzky do vinohradov
  • Rozlúčka s deťmi predškolského veku

 

  1. Informácie o projektoch, do ktorých je škola zapojená

 

  1. Projekt Erasmus+ „Kurikulum pre kultúrnu a sociálnu diverzitu v predškolskom vzdelávaní“

Naša materská škola sa zapojila do uvedeného projektu Trnavskej univerzity ako partnerská organizácia, v zastúpení troma učiteľkami. Ďalšími partnermi zo Slovenska sú pedagógovia zo súkromnej MŠ UNES a pedagógovia z  Maďarska a Bulharska a jeden partner z ďalekej Indonézie. Prostredníctvom účasti na projekte sa zvýšila kvalita predškolského vzdelávania v našej MŠ, špecificky cielená na formovanie multikultúrneho vedomia detí, prostredníctvom inkluzívneho učebného prostredia a podnetných učebných aktivít.

 

  1. Projekt - Zippyho kamaráti

program je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Deti 4. triedy získali absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen povinností v základnej škole ale aj každodenné životné situácie. Deti dokážu vyjadrovať a spracovávať emócie; zvládať hnev, čeliť strachu, žiarlivosti, nervozity; dokážu nadväzovať a udržiavať priateľské vzťahy; zvládať zmeny a straty.

 

  1. Projekt – FIBONACCI – prírodovedné vzdelávanie

Vzdelávanie učiteliek v tejto oblasti vnieslo nové možnosti ako učiť deti experimentovať a rozvíjať ich schopnosť vedecky premýšľať a argumentovať. Výskumne ladenú koncepciu prírodovedného vzdelávania v našej MŠ realizujeme už v každej triede na základe odovzdávania si skúseností pani učiteliek, ktoré absolvovali toto vzdelávanie.

 

  1. Projekt – „Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“

Zapojením sa do projektu, ktorý realizovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky v spolupráci s Metodicko-pedagogickým centrom, si materská škola rozšírila technologické vybavenie,  čím sa obohatil a skvalitnil výchovno-vzdelávací proces v jednotlivých triedach.

 

  1. Vzdelávací projekt – „Aktivizujúce metódy vo výchove a vzdelávaní“

Zapojením sa do projektu učiteľky získali nové skúsenosti a poznatky v oblasti využitia digitálnych technológií ako stimulujúceho prostriedku vo výchovno vzdelávacom procese.

 

  1. V zmysle Národného programu duševného zdravia  a rozvojového projektu „Zdravie v školách“ boli realizované v MŠ aktivity a programy na prevenciu civilizačných ochorení, na podporu telesného a duševného zdravia, ktoré sú zakomponované do nášho školského vzdelávacieho programu.

 

  1. Materská škola je zapojená do
    1. Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách (deti majú počas celého roka, pravidelne ovocie a zeleninu prostredníctvom školskej jedálne),
    2. školského mliečneho programu (vládny program, určený pre deti a žiakov MŠ, ZŠ a SŠ vo vzdelávacích inštitúciách, ktorý podporuje spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov pre deti v predškolských zariadeniach a pre žiakov vo vzdelávacích inštitúciách z finančných zdrojov EÚ a národných zdrojov),
    3. školského ovocia (je súčasťou podporných mechanizmov v rámci Spoločnej organizácie poľnohospodárskych trhov EÚ, preto jeho gestorom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR).

 

  1. Program „Pomocný vychovávateľ v materskej škole“, ktorého cieľom je podpora MŠ pri poskytovaní povinného predprimárneho vzdelávania detí so zdravotným znevýhodnením a deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia (adaptácia detí na prostredie materskej školy, komunikácia s deťmi, zákonnými zástupcami,  prekonávanie jazykových, architektonických bariér, pomoc pri činnostiach zabezpečujúcich životosprávu, sebaobslužných činnostiach, pomoc pri pobyte vonku, udržiavania pozornosti detí pri vzdelávaní a pod.). Z programu sme získali finančné prostriedky na mzdu pre dve pomocné vychovávateľky.

 

  1. Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

 

V materskej škole v uplynulom školskom roku nebola vykonaná inšpekčná kontrola.

 

  1. Informácie o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

 

Materská škola je 6 triedna. Poskytuje celodennú výchovu a vzdelávanie deťom od 2 do 6 rokov a deťom, ktoré pokračujú v plnení povinného predprimárneho vzdelávania. Podmienkou prijatia detí mladších ako 3 roky je, aby mali osvojené základné hygienické návyky.

Materská škola je umiestnená  v účelovej budove, ktorá bola  v roku 2018 čiastočne zrekonštruovaná  a rozšírená o jednu triedu s príslušenstvom z fondov EÚ a z finančných prostriedkov Obce Močenok. Každá trieda má okrem herne svoju šatňu, sociálne zariadenie a spálňu. Ležadlá na odpočinok sú stabilne rozložené, každé dieťa má svoje ležadlo.

K jednoposchodovej budove školy, kde sú dve triedy, telocvičňa, kuchynka pre personál, sklady, umiestnené na poschodí a tri triedy, zborovňa a riaditeľňa na prízemí, patrí aj pavilón 5 samostatne stojaci, prepojený s hlavnou budovou uzatvorenou chodbou. Súčasťou hlavnej budovy je aj hospodárska časť, ktorú tvorí jedáleň s kuchyňou, práčovňou, skladmi, kanceláriou vedúcej školskej jedálne. Do budovy materskej školy možno vchádzať jedným hlavným vchodom. Pred hlavným vstupom do budovy školy je vybudovaná rampa pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie.

Budova MŠ je obkolesená školským dvorom, ktorý poskytuje čiastočne priestor pre pohybové a vzdelávacie aktivity – trávnatá plocha, vybudované dopravné ihrisko s križovatkou, priestor pre spontánne a riadené hry, pre oddych a relaxáciu – lavičky, tienisté miesta pod stromami, altánok. Realizáciou rekonštrukcie a prístavby jednej triedy sa zmenšila plocha školského dvora a znížil sa počet hracích a telovýchovných prvkov. Naším zámerom je dobudovanie rozsiahleho exteriéru tak, aby bol rozčlenený zeleňou na celky poskytujúce rôzne možnosti využitia pre jednotlivé triedy, aby ho mohli využívať viaceré triedy súčasne. V auguste 2016 sme zakúpili detské ihrisko zo zdrojov RZ (2% z dane) a umiestnili pri vstupe do areálu MŠ. Zostava so šmýkalkou a lezeckou stenou sú umiestnené v pieskovisku a spĺňajú bezpečné, hygienické, estetické a funkčné hracie prostredie pre deti. Školský dvor počas prevádzky slúži len pre potreby školy a záujmy detí. Exteriér školy je zabezpečený novým oplotením, ktoré zrealizoval zriaďovateľ v roku 2022 a kamerovým systémom, pre prípad predchádzania vandalizmu a ochrany majetku.

Miestnosti v MŠ sú vybavené nábytkom, hračkami, výchovnými pomôckami a ďalšími predmetmi určenými pre deti, ktoré svojimi vlastnosťami zodpovedajú požiadavkám ustanoveným osobitnými predpismi. Herňa je vybavená účelovým detským nábytkom, stolmi a stoličkami, ktoré zodpovedajú telesným rozmerom detí a skrinkami na odkladanie pomôcok, potrieb a hračiek pre deti. Podlaha je z PVC, ktorá je z časti pokrytá kobercom. V spálni detí sú ležadlá. Šatňa je vybavená vetrateľnými šatňovými skrinkami na osobitné uskladnenie vrchného a náhradného odevu a obuvi, lavičkami.

Objekt MŠ je pripojený prípojkami na verejné inžinierske siete – plyn, voda, kanalizácia a elektrina. V celom zariadení je zabezpečený dostatočný prívod tečúcej studenej pitnej a teplej vody. Budova má ústredné vykurovanie s radiátormi. V novostavbe je osadená nová kotlová jednotka. Zdrojom tepla pre vykurovanie je plynový kotol umiestnený v ZOH učiteliek.

Strava pre deti sa pripravuje v účelovej Školskej jedálni pri Materskej škole Močenok. Deti konzumujú stravu v spoločnej jedálni, v ktorej sa striedajú na zmeny.

Mikroklíma - vhodná mikroklíma je zabezpečovaná pravidelným vetraním, počas       zimných dní výmena vzduchu aspoň 3x denne ( bez prítomnosti detí).  V pavilone 5 zabezpečujeme vetranie priestorov decentrálnymi rekuperačnými jednotkami, ktoré zabezpečia vetranie počas celoročnej prevádzky a v zimnom období by mali redukovať únik tepla. Zabezpečenie optimálnej vlhkosti vzduchu v rozmedzí od 40-50% prostredníctvom odparovačov na radiátoroch   a pomocou prístrojov - zvlhčovačov vzduchu. V letnom období v triedach na poschodí sa využívajú ventilátory (vychladenie miestnosti bez prítomnosti detí).

Osvetlenie: Využíva sa najmä prirodzené denné osvetlenie, ktoré je doplnené umelým. V letnom období nie sú niektoré miestnosti dostatočne chránené pred nadmerným prehriatím a oslnením, z dôvodu, že žalúzie chýba na väčšine okien, prípadne sú poškodené.

Zvuková pohoda: Materská škola leží v tichom prostredí. Priestory sú členené tak, že sa v nich  dajú vytvoriť výukové centrá, čím sa znižuje hlučnosť pri edukácii.

Odstraňovanie odpadových látok:  Na prechodné uskladnenie tuhého odpadu sú zabezpečené plastové nádoby na triedený odpad. Nádoby sa pravidelne čistia, odpadky upratovačky denne vynášajú do kontajnera umiestneného pri vchode do kuchyne. Odvoz tuhého odpadu zabezpečuje firma  Envi Geos Nitra.

Materiálno - technické vybavenie školy je pomerne dobré. V interiéri je našou snahou vymeniť desať ležadiel v jednej triede, šatňové skrinky v troch triedach, doplniť jednu triedu nábytkovou zostavou.  Exteriér školy chceme doplniť o nové hrové prvky, ovocnú a zeleninovú záhradku (výsadbou ovocných kríkov a vyvýšených záhonov), zrekonštruovať altánok.

 

  1. Informácie o oblastiach, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy                                                 

SWOT analýza

Silné stránky

  • Kvalifikovanosť, odbornosť  zamestnancov
  • Záujem o profesijný rozvoj a zvyšovanie kvalifikácie
  • Klíma školy, atmosféra školy, tried, dobré medziľudské vzťahy, otvorenosť školy smerom k širšej komunite
  • Uplatňovanie inovácií v procese edukácie
  • Školský vzdelávací program obohatený o zdravý životný štýl a počítačovú gramotnosť
  • Pripojenie na internet, vybavenosť všetkých tried IKT a sklad elektronickými didaktickými pomôckami
  • Materiálna vybavenosť, dostatok hračiek a UP
  • Primerané prevádzkové náklady
  • Pedagogický asistent, pomocní vychovávatelia

 

Slabé stránky:

  • Prílišná zaťaženosť dokumentáciou školy, písomnosťami a administráciou
  •  Vypracovanie školských projektov
  • Exteriér školského dvora – vybavenosť
  • Interiér MŠ – vybavenie
  • Neestetický vzhľad budovy MŠ

 

Príležitosti:

  • Záujem zákonných zástupcov detí o umiestnenie detí do MŠ
  • Možnosti využívania mimorozpočtových zdrojov – sponzorstvo, 2% z daní
  • Zapájanie sa do aktuálnych projektov

 

Ohrozenia:

  • Zaťaženosť pedagogických zamestnancov administratívnymi prácami
  • Navýšenie počtu detí v triedach
  • Nízke finančné ohodnotenie učiteľov

 

Návrh opatrení na skvalitnenie úrovne výchovy a vzdelávania:

  1. Podporovať právne vedomie a profesijný rozvoj zamestnancov, ďalšie vzdelávanie pedagogických i nepedagogických zamestnancov školy ako súčasť kariérneho rastu, s cieľom zvyšovania kvality výchovy a vzdelávania.
  2. Spolupodieľať sa na tvorbe interných projektov a projektov na získanie financií pre zkvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu.
  3. Zvyšovať objem finančných prostriedkov na budovanie detskej knižnice ako informačného centra pre detského čitateľa.
  4. Venovať pozornosť výchove k zdraviu v zmysle holistického prístupu a zdravému životnému štýlu.

 

  1. Informácie o spolupráci školy s rodičmi  detí alebo s inými fyzickými osobami, ktoré majú deti zverené do osobnej starostlivosti alebo do pestúnskej starostlivosti na základe rozhodnutia súdu, alebo so zástupcom zariadenia, v ktorom je dieťa umiestnené na účely výkonu ústavnej starostlivosti, výchovného opatrenia, neodkladného opatrenia alebo ochrannej výchovy
  • spolupráca s rodinou - organizovanie spoločných podujatí, ako napríklad – tvorivé dielne, súťaže, rozlúčka predškolákov, Vianočná akadémia, Deň otvorených dverí, ďalej sú to konzultácie učiteliek s rodičmi o výchovno-vzdelávacej problematike, možnosť pobytu rodiča s dieťaťom v MŠ počas adaptácie na MŠ,  sponzorstvo a pod.
  • spolupráca so ZŠ Močenok – otvorené hodiny pre predškolákov, konzultácie učiteliek o zosúladení a nadväznosti požiadaviek na budúcich prvákov, aby bol zabezpečený plynulý prechod z predprimárneho vzdelávania na primárne
  • spolupráca s vedením Domova dôchodcov Milosrdného samaritána, Domova sociálnych služieb Adventus a Penziónu Orlík, vystúpenia detí s programom,
  • spolupráca s CPPPaP v Šali – vyšetrenie školskej zrelosti detí 5 – 6 ročných,
  • spolupráca s obecnou knižnicou – zapožičiavanie literatúry, čítanie kníh v knižnici, kreslenie, maľovanie na základe vypočutého,
  • spolupráca s obecnou káblovou televíziou, prostredníctvom ktorej informujeme verejnosť o dianí v MŠ,
  • spolupráca s vedením obce – prezentácia MŠ v obecných novinách, spoluúčasť na kultúrnych podujatiach, zabezpečovanie údržby...
  • spolupráca so sponzormi
  • Mgr. Jaroslav Kováč  s manželkou (Kováč servis), ktorí už niekoľko rokov pravidelne pripravujú deťom v rámci MDD sponzorsky jeden nezabudnuteľný deň zabezpečením skákacích hradov, šmýkalky, cukrovej vaty, pukancov, zmrzliny štvorkoliek a maľovanie na tvár,
  • Vedenie poľnohospodárskeho družstva Močenok – pripravil pre deti MŠ exkurziu poľnohospodárskych strojov
  • Policajný a hasičský zbor – ukážka práce pri príležitosti MDD
  • Dobrovoľný hasičský zbor v Močenku – pripravil pre deti prezentáciu techniky, súťaže
  • Relax Cave Šaľa – jednohodinový pobyt v soľnej jaskyni pre zamestnancov MŠ - sponzorstvo

Moje poďakovanie patrí všetkým sponzorom, spolupracujúcim inštitúciám, rodičom, zriaďovateľovi, poslancom a kolektívu MŠ za ich úsilie vynaložené v prospech detí navštevujúcich materskú školu v Močenku.

                                                          

Prílohy:

č.1  Prehľad všetkých vzdelávaní absolvovaných pedagogickými zamestnancami školy

č.2  Schválenie zriaďovateľom

 

 

Vypracovala :                      Mgr. Soňa Hippová,  riaditeľka MŠ   

V Močenku  dňa:                           23. 08. 2022

 

 

Prerokované  v pedagogickej rade školy dňa:  24. 08. 2022

 

Vyjadrenie rady školy zo dňa  :  03. 11. 2022

 

Rada školy odporúča. zriaďovateľovi schváliť Správu o výsledkoch a podmienkach

výchovno - vzdelávacej činnosti Materskej školy v Močenku, Vinohradská 1595/3, za školský rok 2021/2022

 

                                                                                                  

 V Močenku  dňa:                                                    .....................Bc. Zuzana Barciová...........

                                                                                                    predseda rady školy


 

 

Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená

 

  1. Projekt Erasmus+ „Kurikulum pre kultúrnu a sociálnu diverzitu v predškolskom vzdelávaní“

Naša materská škola sa zapojila do projektu Trnavskej univerzity ako partnerská organizácia, v zastúpení troma učiteľkami. Ďalšími partnermi zo Slovenska sú pedagógovia zo súkromnej MŠ UNES a pedagógovia z  Maďarska a Bulharska a jeden partner z ďalekej Indonézie. Cieľ projektu je zameraný na implementáciu inovatívnej pedagogickej práce v predškolských inštitúciách, v oblasti kurikula predškolského vzdelávania, ktoré je všestranne otvorené, inkluzívne a schopné integrovať multikultúrne hodnoty do výchovy a vzdelávania detí raného veku. Prostredníctvom účasti na projekte by sa mala zvýšiť kvalita predškolského vzdelávania v našej MŠ, špecificky cielená na formovanie multikultúrneho vedomia detí, prostredníctvom inkluzívneho učebného prostredia a podnetných učebných aktivít. Okrem toho sme získali finančné prostriedky na nákup didaktických pomôcok, aby sme mohli učebné aktivity zrealizovať.

 

  1. Projekt - Zippyho kamaráti

Dve pani učiteľky absolvovali vzdelávanie na realizáciu medzinárodného akreditovaného programu Zippyho kamaráti v MŠ, ktorý je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Liga za duševné zdravie tento projekt úspešne priniesla na Slovensko už v šk. roku 2013/2014. Deti získajú absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen školy ale pre celý život – vyjadrovanie a spracovávanie emócií; zvládanie hnevu, strachu, žiarlivosti, nervozity; nadväzovanie a udržiavanie kamarátstiev; zvládanie zmeny a straty.

 

  1. Projekt – FIBONACCI – prírodovedné vzdelávanie

Vzdelávanie učiteliek v tejto oblasti vnieslo nové možnosti ako učiť deti experimentovať a rozvíjať ich schopnosť vedecky premýšľať a argumentovať. Výskumne ladenú koncepciu prírodovedného vzdelávania v našej MŠ realizujeme už v každej triede na základe odovzdávania si skúseností pani učiteliek, ktoré absolvovali toto vzdelávanie.

 

  1. Projekt – „Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“

Zapojením sa do projektu, ktorý realizovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky v spolupráci s Metodicko-pedagogickým centrom, si materská škola rozšírila technologické vybavenie  - získala dve interaktívne tabule, farebné tlačiarne, notebooky, čím sa obohatil a skvalitnil výchovno-vzdelávací proces v prvej a tretej triede.

 

  1. Vzdelávací projekt – „Aktivizujúce metódy vo výchove a vzdelávaní“

Zapojením sa do projektu učiteľky získali nové skúsenosti a poznatky v oblasti využitia digitálnych technológií ako stimulujúceho prostriedku vo výchovno vzdelávacom procese. Okrem toho sme získali vybavenie prvej triedy interaktívnou tabuľou.

 

  1. V zmysle Národného programu duševného zdravia  a rozvojového projektu „Zdravie v školách“ boli realizované v MŠ aktivity a programy na prevenciu civilizačných ochorení, na podporu telesného a duševného zdravia, ktoré sú zakomponované do nášho školského vzdelávacieho programu – prostredníctvom projektu „V zdravom tele, zdravý duch“.

 

  1. Materská škola je zapojená do Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách s finančnou podporou Európskeho spoločenstva.

 

  1. Program zdravého životného štýlu – „Zeleninkové šialenstvo

Dve pani učiteľky absolvovala vzdelávanie občianskeho združenia Malý šéfkuchár bez čapice  zamerané na prevenciu detskej obezity prostredníctvom zdravého stravovania. Cieľom programu je vypestovať u detí  kladný vzťah k správnym stravovacím návykom ako jedného z aspektov zdravého životného štýlu. Prostredníctvom zážitkového učenia – manipuláciou s jednotlivými druhmi zeleniny, rozhovorom, prerozprávaním príbehov, čistením zeleniny, krájaním, prípravou pokrmov, ochutnávkou deti získajú kompetencie súvisiace so zdravými stravovacími návykmi.


 

  1. Informácie o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

Materská škola, ako prvý článok školskej sústavy, operuje všetkými faktormi, ktoré ovplyvňujú a podmieňujú proces výučby – zámerne a cieľavedome stimuluje komplexný rozvoj a učenie sa dieťaťa. Prostredie materskej školy je edukačným priestorom, v ktorom prebieha interakcia a komunikácia dieťaťa s prostredím v rovine sociálnej (dieťa - učiteľ - zákonný zástupca) a v rovine fyzikálnej (usporiadanie, vybavenie interiéru a exteriéru MŠ).

V materskej škole sa snažíme o to, aby prostredie

  • vytváralo podmienky pre celkovú pohodu dieťaťa,
  • bolo podnetným pre spontánne i zámerné učenie sa dieťaťa,
  • a jeho materiálne vybavenie poskytovalo deťom priame, bezprostredné zážitky, dalo voľný priechod iniciatíve dieťaťa a podporovalo a rozširovalo jeho vnútornú motiváciu,
  • viedlo k uspokojovaniu jeho psychických, emocionálnych a telesných potrieb, túžby po poznávaní,
  • spĺňalo estetické kvality,
  • aby vytváralo optimálne podmienky na plnenie cieľov materskej školy, prostredníctvom výchovno-vzdelávacej činnosti a jej obsahu,
  • aby vytváralo optimálne podmienky na plnenie cieľov materskej školy v oblasti profilácie.
  • spĺňalo všetky požiadavky na bezpečnosť a ochranu zdravia.

 Usporiadanie, vybavenie interiéru a exteriéru školy

Materská škola je umiestnená  v účelovej budove, ktorá bola  v roku 2018 zrekonštruovaná z fondov EÚ a z finančných prostriedkov Obce Močenok. Poskytuje predprimárne vzdelávanie pre 141 detí v šiestich triedach.

Interiér  materskej školy

Triedy majú svoj osobitný pôvab, každá trieda je jedinečná, prispôsobená   vekovej štruktúre detí, kde sa spoločne deti a personál školy starajú o poriadok a estetickú úpravu.

Hrové kútiky, centrá  sú vo vyhradenom priestore, ktorý je vybavený účelovo a slúži na spontánne hry detí a realizáciu plánovaných edukačných aktivít učiteľkou. O tematickom zameraní hrových kútikov a ich obmieňaní rozhoduje učiteľka spolu s deťmi, podľa plánovaných činností, zámerov a podľa záujmu detí o hrové prostredie.

Priestor pre spoločné pohybové aktivity, pohybové hry a ranné sedenia v kruhu v triede je k dispozícii deťom aj učiteľke pred interaktívnou tabuľou, doplnený mozaikovým kobercom.

 Rozmiestnenie nábytku rešpektuje potreby detí mať dostatok priestoru, rešpektuje antropometrické požiadavky prispôsobené počtu detí.  Nábytky sú z takého materiálu, aby neškodil zdraviu detí. Parametre rozmerov stolov a stoličiek sú v súlade s ergonomickými požiadavkami v závislosti od rastu dieťaťa, umiestnené sú v presvetlenej časti miestnosti so správnym dopadom svetla. Ležadlá na oddych sú dostatočne pevné a stabilné, dobre tepelne izolované. V jednej triede je potrebné vymeniť ešte 15 pôvodných ležadiel za nové.

            Hračky patria k nezastupiteľnému a štandardnému vybaveniu školy. Deti majú dostatok kvalitných drevených hračiek, učebných pomôcok, dostatok detskej literatúry (zakúpeného z projektu Erasmus v roku 2020 a 2021), telovýchovného náradia a náčinia, hudobných nástrojov, didaktickej a audiovizuálnej techniky a digitálnych technológií.

            Podmienkou kvalitného plnenia školského vzdelávacieho programu je dostatočné vybavenie spotrebným materiálom na výtvarné, grafomotorické a iné činnosti. Pre deti sú viditeľne uložené a voľne dostupné pomôcky súčasťou materiálneho vybavenia. Poskytujú deťom priame bezprostredné zážitky, dávajú voľný priechod ich iniciatíve a podporujú vnútornú motiváciu.

Stravu pre deti pripravuje kvalifikovaný personál v účelovej školskej jedálni. Deti konzumujú stravu v spoločnej jedálni, v ktorej sa striedajú na zmeny.    

Hlavný vchod do budovy materskej školy je od 8:15 do 14:45 hodiny uzamknutý. V prípade potreby rodičia zazvonia  zvončekom umiestneným pri vchode do budovy. Interiér školy je zabezpečený po pracovnej dobe alarmom – poplašným zariadením, pre prípad vniknutia cudzej osoby do budovy,  napojeným na obecnú a štátnu políciu.

 Exteriér materskej školy

Školský dvor je neoddeliteľnou súčasťou edukačného prostredia materskej školy. Slúži na realizáciu rôznych organizačných foriem - pobyt vonku, cielené vzdelávacie aktivity, pohybové aktivity, hrové činnosti. Školský dvor našej materskej školy poskytuje priestor pre pohybové ale aj vzdelávacie aktivity – trávnatá plocha, vybudované dopravné ihrisko s križovatkou, priestor pre zdolávanie prírodných aj umelých prekážok na náradí, priestor pre spontánne a riadené hry, pre oddych a relaxáciu – lavičky, tienisté miesta pod stromami. Realizáciou rekonštrukcie a prístavby jednej triedy sa zmenšila plocha školského dvora a znížil sa počet hracích a telovýchovných prvkov. V nevyhovujúcom stave sú aj terasy pre dvoch triedach, ktoré by bolo potrebné zrekonštruovať, aby aj tento priestor mohol slúžiť deťom.

Naším zámerom je dobudovanie rozsiahleho exteriéru tak, aby bol rozčlenený zeleňou na celky poskytujúce rôzne možnosti využitia pre jednotlivé triedy, aby ho mohli využívať všetky triedy súčasne. V auguste 2016 sme zakúpili detské ihrisko zo zdrojov RZ (2% z dane) a umiestnili pri vstupe do areálu MŠ. Zostava so šmýkalkou a lezeckou stenou sú umiestnené v pieskovisku a spĺňajú bezpečné, hygienické, estetické a funkčné hracie prostredie pre deti.

Exteriér školy je oplotený a zabezpečený po pracovnej dobe kamerovým systémom, pre prípad predchádzania vandalizmu a ochrany majetku.

Mimo exteriéru je parkovisko, ktoré slúži pre potreby zamestnancov ako aj pre rodičov, privádzajúcich deti do materskej školy. Na základe mnohých podnetov zo strany rodičov, sme navrhli zriaďovateľovi vybudovať parkovisko v interiéri materskej školy pre zamestnancov (pod oknami školskej kuchyne). Počas školských prázdnin sme v spolupráci so zriaďovateľom a sponzormi  zrekonštruovali prístupový chodník do MŠ.

Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia

 

Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie

  • Naučiť deti pracovať v skupine (spolupracovať, spoločne riešiť zadané úlohy, vedieť sa dohodnúť na riešení, prijímať kompromisy, komunikovať navzájom) – z dôvodu zvyšujúcich sa nárokov na vhodné správanie a spoluprácu dieťaťa pri spoločnej práci v ZŠ

Plnenie

  • zaraďovanie väčšieho počtu aktivít, pri ktorých musia deti spolupracovať;

Vyhodnotenie plnenia:

  • v triedach 5 – 6 ročných detí – si deti ku koncu školského roku vedeli organizovať učebné procesy v skupine pri riešení divergentných úloh, viedli dialógy, navrhovali riešenia zadaného problému, vedeli sa dohodnúť na vyriešení úlohy;
  • u mladších detí je potrebné usmerňovanie zo strany učiteľky;

 

Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie; riadenie

  • Cieľavedomosť práce učiteľky a schopnosť odbornej argumentácie zvolených pedagogických postupov v práci

Plnenie

  • Prostredníctvom pohospitačných pohovorov mali učiteľky možnosť obhájiť  svoj výber zvolených postupov vo výchovno-vzdelávacom procese, zhodnotiť splnenie stanoveného cieľa, zhodnotiť vhodnosť výberu postupov, metód, foriem, prostriedkov...
  • Od učiteliek si to vyžaduje neustále samovzdelávanie štúdiom odbornej literatúry, odborných časopisov, spoluprácu medzi učiteľkami na triede...

Vyhodnotenie plnenia:

  • Prostredníctvom každej aktivity, ktorú realizuje učiteľka s deťmi počas dňa, plní nejaký cieľ obsiahnutý v školskom vzdelávacom programe. Výsledkom plnenia cieľov sú produkty, zručnosti, zážitky detí, ktoré priebežne monitorujem. Je zjavné, že v cieľavedomosti a schopnosti odbornej argumentácie sú medzi učiteľkami rozdiely, ktoré sú podmienené rôznymi faktormi, či už osobnostnými alebo vzdelanostnými.
  • Prostredníctvom metodického združenia, rôznych prednášok, diskusií, otvorených hodín naďalej napomáhať odbornému rastu učiteliek s cieľom  dosiahnuť zvýšenie kvality predškolského vzdelávania v materskej škole;

 

Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie

  • úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí – pozitívne vzťahy, sebavedomie, zodpovednosť

Plnenie

  • Dve pani učiteľky absolvovali vzdelávanie na realizáciu medzinárodného akreditovaného programu Zippyho kamaráti v MŠ, ktorý je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Liga za duševné zdravie tento projekt úspešne priniesla na Slovensko už v šk. roku 2013/2014. Deti získali absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen školy ale pre celý život – vyjadrovanie a spracovávanie emócií; zvládanie hnevu, strachu, žiarlivosti, nervozity; nadväzovanie a udržiavanie kamarátstiev; zvládanie zmeny a straty.

Vyhodnotenie plnenia:

  • úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí v triedach, kde učiteľky realizovali program Zippyho kamaráti sa výrazne zmenil ku koncu roka k lepšiemu. Deti nemali potrebu agresívneho správania voči spolužiakom ani v prípade konfliktov. Spoločne riešili sporné situácie k spokojnosti oboch strán. Naučili sa diskutovať o veciah, povedať si svoj názor, vyjadriť svoje pocity, vedeli zhodnotiť svoje správanie ako aj správanie iných...
  • vplyv na úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí má aj osobnosť učiteľky a jej postoj k danej problematike.
  • Zameranie sa na zisťovanie postojov a rozvoj sociálnych kompetencií u detí prostredníctvom hospitácií u učiteľky;
  • Navrhnúť učiteľkám absolvovať vzdelávanie v programe Zippyho kamaráti, aby sa tento projekt mohol realizovať vo všetkých triedach.

Cieľ v personálnej oblasti

  • zvyšovať kvalitu fungovania tímovej práce učiteľov a ostatných zamestnancov školy

          Vyhodnotenie plnenia:

  • Organizovaním podujatí ako je Vianočná akadémia, Škôlkársky ples, sťahovanie sa z dôvodu rekonštrukcie materskej školy preveria kvalitu fungovania tímovej práce učiteľov ako aj prevádzkových zamestnancov. To, že ich výsledok hodnotí okolie pozitívne, svedčí, že funguje pozítívna motivácia, morálne ocenenie výsledkom čoho je kvalitný výsledok a zaslúži si aj finančné ohodnotenie (aspoň jeden krát do roka);

Cieľ v oblasti – Materiálne podmienky

  • dopĺňanie detskej knižnice, didaktického materiálu realizovať z rôznych zdrojov, osloviť aj sponzorov, rodičov

           Vyhodnotenie plnenia:

  • nová detská literatúra, didaktický materiál na základe prieskumu požiadaviek zo strany učiteliek, je postupne dopĺňaný zo zdrojov rodičovského združenia (2% z dane);

 

OBLASTI,  V KTORÝCH ŠKOLA DOSAHUJE DOBRÉ VÝSLEDKY A oblasti v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení                                                 

 

  1. Charakteristika školy, orientácia na partnerov

Silné stránky

  • naplnenosť v jednotlivých triedach je 100 %
  • pozitívna mienka rodičovskej verejnosti o inštitucionálnej predškolskej výchove a s tým súvisiaci zvýšený záujem rodičov o zaškolenie detí v materskej škole,
  • vypracovaný „Plán adaptácie prijatého dieťaťa do MŠ“ – možnosť pobudnúť rodičovi s dieťaťom v MŠ v rámci „Dňa otvorených dverí“, aby si dieťa vytvorilo predstavu o novom prostredí, do ktorého bude od septembra chodiť,
  • školská pripravenosť detí 6 ročných – na základe výsledkov testov, ktoré sú realizované s deťmi v MŠ psychologičkami z CPPPaP,
  • informovanosť rodičov o dianí v MŠ, a to priamou komunikáciou s učiteľkou ako aj prostredníctvom internetovej stránky,
  • spolupráca s rodinou – pri organizovaní spoločných podujatí, besiedok, tvorivých dielní,
  • možnosť rozvíjania nadania detí v krúžku anglického jazyka, hudobno-pohybovej prípravy,
  • vybavenosť digitálnou technikou (v každej triede je počítač napojený na internet, vo všetkých šiestich triedach je interaktívna tabuľa)
  • aplikovanie pozitívnych prístupov akceptácie a empatie s dopadom na atmosféru triedy a školy,
  • vybavenosť učiteľskej knižnice,
  • zapojenie sa do Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách s finančnou podporou Európskeho spoločenstva,
  • podpora učiteľov v rámci ďalšieho vzdelávania,
  • prezentácia školy na verejnosti (akadémie na úrovni obecných a školských slávností,  www stránka, spolupráca  s rôznymi inštitúciami),
  • aktivity na získanie mimorozpočtových finančných prostriedkov (2 % dane z príjmov),
  • spolupráca so ZŠ Močenok – otvorené hodiny pre predškolákov, konzultácie učiteliek o zosúladení a nadväznosti požiadaviek na budúcich prvákov, aby bol zabezpečený plynulý prechod z predprimárneho vzdelávania na primárne, sadenie tují budúcich školákov
  • spolupráca s vedením Domova dôchodcov Milosrdného samaritána, Domova sociálnych služieb Adventus a Penziónu Orlík,
  • spolupráca s Centrom pedagogicko psychologického poradenstva,
  • spolupráca s rodičmi (zákonnými zástupcami) detí,
  • spolupráca so sponzormi v obci,
  • spolupráca s vedením obce, Radou školy, Rodičovským združením.

Slabé stránky

  • nedobudovaný areál MŠ, nedostatok vybavenia pre šesť tried na školskom dvore,
  • nedostatok parkovacieho miesta pre zamestnancov školy chýba parkovisko pre zamestnancov v areáli MŠ,
  • estetika šatní – vybavenie šatňovými skrinkami v dvoch triedach,
  • výmena lehátok na popoludňajší oddych v jednej triede (23 ks)
  • výmena posteľnej bielizne (paplón, vankúš, návliečky, plachty) – ktorá už má vyše 35 rokov.

Väčšina nedostatkov z uplynulého roka sa vyriešila rekonštrukciou a výstavbou jednej triedy, ktorú zrealizoval zriaďovateľ.

 

  1. Charakteristika vyučovacieho procesu, učiteľa

Silné stránky

  • Stav a úroveň učenia sa detí
  • využívanie inovačných metód vo výchovno-vzdelávacom procese, ktoré si osvojili učiteľky abolvovaním rôznych vzdelávaní,
  • utváranie základov environmentálnej kultúry – kde majú deti možnosť uvedomiť si význam a hodnotu životného prostredia pre človeka – v rámci plnenia tohto cieľa sme zorganizovali zber papiera, environmentálnu súťaž,  kde deti mali možnosť overiť si poznanie v oblasti separovania odpadu,
  • uprednostňovanie konzumácie ovocia, zeleniny, zdravých jedál, - zdravý životný štýl, posilňovanie pozitívneho vzťahu k svojmu zdraviu a zdraviu iných – deti si z domu prinášali do MŠ ovocie miesto sladkostí,
  • pozitívna klíma v triedach vo výchovno-vzdelávacom procese, demokratický výchovný štýl práce pedagóga
  • kvalifikačná štruktúra – dvanásť pedagogických zamestnancov – traja -  vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, traja – vysokoškolské -  I. stupňa a šesť učiteliek - stredoškolské odborné vzdelanie,
  • vekové zloženie – prevyšujú mladšie kolegyne – prínos nových, progresívnych prvkov do výchovno-vzdelávacieho procesu, viac rozvinuté kompetencie v oblasti digitálnych technológií;

Slabé stránky

  • Uplatňovanie sebahodnotenia a hodnotenia detí v niektorých triedach, na základe zistenia ŠŠI

 

  1. Charakteristika kurikulárnych dokumentov, detí

Silné stránky

  • Úroveň vypracovania školského vzdelávacieho programu, vypracovanie projektov v oblasti profilácie (na základe vyhodnotenia Štátnou školskou inšpekciou)
  • rozvoj kľúčových kompetencií detí ,
  • úroveň pripravenosti na primárne vzdelávanie.

 

Správa o spolupráci školy s rodičmi  a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú

  • spolupráca s obecnou káblovou televíziou, prostredníctvom ktorej informujeme verejnosť o dianí v MŠ,
  • spolupráca s rodinou - organizovanie spoločných podujatí, ako napríklad – rozlúčka predškolákov, konzultácie učiteliek s rodičmi o výchovno-vzdelávacej problematike, sponzorstvo a pod.
  • spolupráca s vedením obce – prezentácia MŠ v obecných novinách, zabezpečovanie údržby...
  • spolupráca so sponzormi
  • pán Kováč s manželkou (Kováč servis), ktorí už niekoľko rokov previdelne pripravujú deťom v rámci MDD sponzorsky jeden nezabudnuteľný deň zabezpečením skákacích hradov, šmýkalky, cukrovej vaty, pukancov, zmrzliny, štvorkoliek a maľovanie na tvár,
  • Policajný zbor – ukážka práce, pri príležitosti MDD
  • dobrovoľný hasičský zbor Močenok – súťaže pre deti, cvičný požiarny poplach, prezentácia hasičskej techniky,
  • starosta obce – sladká odmena pre deti pri príležitosti rozlúčky predškolákov
  • Pán Tomáš Vričan – zabezpečenie dopravy zámkovej dlažby na opravu chodníka a schodov
  • Pani Mgr. Zuzana Gáliková – sponzorský príspevok na dopravu detí na výlet
  • Rodičia Hajdákoví - Zakúpenie pizze a džúsov pre deti jednej triedy na Noci v škôlke
  • Pán Matúš Lenčéš – Itoffice – oprava kopírky, toner
  • Pán Michal Varga – zabezpečenie zvierat na ukážku pre deti v MŠ pri príležitosti MDD

Moje poďakovanie patrí všetkým sponzorom, spolupracujúcim inštitúciám, rodičom, zriaďovateľovi, poslancom a kolektívu MŠ za ich úsilie vynaložené v prospech detí navštevujúcich materskú školu v Močenku.

                                               Vypracovala riaditeľka školy:   Mgr. Soňa Hippová