Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach materskej školy, Vinohradská 1595/3, 951 31 Močenok
za školský rok 2023/2024
1.ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE O MATERSKEJ ŠKOLE
Názov: Materská škola
Adresa: Vinohradská 1595/3, 951 31 Močenok
Telefón: 037/77 812 97, 0908428047
Webové sídlo: https://materskaskolamocenok.webnode.sk
E-mail: msmocenok1@gmail.com
Riaditeľka MŠ: Mgr. Soňa Hippová
Zástupca riaditeľa: Mgr. Erika Hippová
Vedúca školskej jedálne: Ing. Martina Berkešová
Rada školy: ustanovená 03.11.2022
Členovia rady školy:
Mgr. Mariana Kolenčíková zástupca pedagogických zamestnancov
Bc. Zuzana Barciová zástupca pedagogických zamestnancov
Mariana Vrabcová zástupca prevádzkových zamestnancov
Ing. Jana Časová zástupca rodičov
MUDr. Marta Lóžiová zástupca rodičov
Mgr. Mária Pápayová zástupca rodičov
MUDr. Kristína Somorová zástupca rodičov
Ing. Veronika Sekerešová delegovaný zástupca zriaďovateľa
Ing. Ernest Vereš delegovaný zástupca zriaďovateľa
Mgr. Peter Sýkora delegovaný zástupca zriaďovateľa
Mgr. Zuzana Gáliková delegovaný zástupca zriaďovateľa
- Údaje o zriaďovateľovi
Názov Obec Močenok
Sídlo: Sv. Gorazda 629/82, 951 31 Močenok
Telefón: 037/6552374
E-mail: starosta@mocenok.sk
- činnosť rady školy
Počet zasadnutí: 2
Dátum zasadnutia: 15.11.2023
Program zasadnutia:
- Otvorenie
- Schválenie programu
- Menovanie zapisovateľa a overovateľov zápisnice
- Kontrola plnenia uznesení
- Schválenie plánu zasadnutí RŠ na školský rok 2023/2024
- Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach MŠ za školský rok 2022/2023 - prerokovanie
- Diskusia
- Návrh na uznesenia
- Záver
Dátum zasadnutia: 16.05.2024
Program zasadnutia:
- Otvorenie
- Schválenie programu
- Menovanie zapisovateľa a overovateľov zápisnice
- Kontrola plnenia uznesení
- Informovanie o rekonštrukcii MŠ a zabezpečenie prevádzky počas školského roka 2023/2024
- Informovanie o rozpočte a hospodárení počas škol. r. 2023/2024
- Diskusia
- Návrh na uznesenie
- Záver
- Údaje o počte detí v materskej škole
4.1 Počet prijatých a neprijatých detí do MŠ k 01.09.2023
Počet prijatých detí do MŠ |
40 |
Z toho deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami |
2 |
Počet neprijatých detí do MŠ |
23 |
4.2 Počet tried a detí (stav k 15.09.2023 a k 30.06.2024)
Počet tried a detí v škole k 15.09.2023
|
Triedy |
Individ. vzdeláv., |
|
||||||
Deti |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
Celkom |
|
Počet detí spolu |
23 |
18 |
24 |
24 |
25 |
25 |
1 |
140 |
|
z toho mladších ako 3 roky |
10 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
|
z toho deti so ŠVVP |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
2 |
0 |
3 |
|
z toho s pokračovaním plnenia povinného PV |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
1 |
4 |
|
z toho predškoláci |
0 |
0 |
0 |
1 |
25 |
25 |
1 |
52 |
|
Počet tried a detí v škole k 30.06.2024
|
Triedy |
Individ. vzdeláv., |
|
||||||
Deti |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
Celkom |
|
Počet detí spolu |
23 |
18 |
24 |
24 |
25 |
25 |
1 |
140 |
|
z toho mladších ako 3 roky |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
z toho deti so ŠVVP |
0 |
0 |
1 |
1 |
2 |
3 |
0 |
7 |
|
z toho s pokračovaním plnenia povinného PV |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
1 |
4 |
|
z toho predškoláci |
0 |
0 |
0 |
1 |
25 |
25 |
1 |
52 |
|
- Počet pedagogických zamestnancov, odborných a ďalších zamestnancov
Celkový počet zamestnancov k 30.06.2024 |
23 |
|
Z toho pedagogickí zamestnanci |
Riaditeľka školy |
1 |
učiteľky MŠ |
12 |
|
Pedagogický asistent (50% úväzok) |
1 |
|
SPOLU PZ: |
14 |
|
Z toho nepedagogickí zamestnanci |
Pomocný vychovávateľ (z NP POP3) |
2 |
Vedúca ŠJ, zamestnanec PaM, ekonóm |
1 |
|
Kuchárky |
3 |
|
Prevádzkoví zamestnanci (upratovačky) |
2 |
|
Údržba výpočtovej techniky |
1 (20% úväzok) Zamestnanec ZŤP
|
|
|
SPOLU prevádzkoví zamestnanci: |
9 |
- Prehľad kariérových stupňov pedagogických a odborných zamestnancov v MŠ
Počet pedagogických zamestnancov v MŠ |
14 |
Z toho začínajúcich |
2 |
samostatných |
12 |
s 1. atestáciou |
2 |
s 2. atestáciou |
1 |
- Plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov:
Počet PZ v MŠ: 14, z toho kvalifikovaných: .......13... nekvalifikovaných: .....1......
Plnenie kvalifikačného predpokladu:
Meno a priezvisko |
Mgr. Soňa Hippová |
Funkcia |
riaditeľka |
Vzdelanie |
Stredná pedagogická škola Modra, rok ukončenia 1984
II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Komenského Pedagogická fakulta, dátum ukončenia 24.06.2011 |
Funkčné vzdelanie |
Funkčné vzdelávanie, rok ukončenia 1999 Funkčné inovačné vzdelávanie, dátum ukončenia 28.06.2013 Funkčné – Rozširujúci modul – Projektový manažment |
Atestačné vzdelávanie: |
Vykonanie prvej atestácie Rozvoj grafomotorických zručností pomocou interaktívnej tabule MPC Bratislava , dátum ukončenia 19. 11. 2015 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
|
Seminár |
|
Inovačné vzdelávanie |
|
Meno a priezvisko |
Bc. Zuzana Barciová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Pedagogická a kultúrna akadémia Modra, rok ukončenia jún 2003
|
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
Bc. Mária Bečková |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredná pedagogická škola Modra – dvojročné nadstavbové vzdelanie odbor vychovávateľstvo, rok ukončenia 1992 Stredná pedagogická škola Modra – odbor učiteľstvo pre materské školy – rok ukončenia 1993
|
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
PhDr. Andrea Benková |
|
Funkcia |
učiteľka |
|
Vzdelanie |
Stredná pedagogická škola Levice, rok ukončenia 1996
Rigorózne konanie, TRUNI, dátum ukončenia 21.02.2019 |
|
Funkčné vzdelanie |
Príprava vedúcich pedagogických pracovníkov, rok ukončenia 2003 Funkčné inovačné vzdelávanie, dátum ukončenia 28.06.2013 |
|
Atestačné vzdelávanie: |
Vykonanie prvej atestácie 14.05.2015, MPC Nitra, 19. 11. 2015 Vykonanie druhej atestácie, MPC Nitra, 18.11.2016 |
|
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
||
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
|
|
||
Odborné podujatia |
|
|
|
||
Inovačné vzdelávanie |
|
|
Meno a priezvisko |
Renáta Blažová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Súkromná pedagogická škola Bratislava, dátum ukončenia 30.05.2003 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
Mgr. Erika Hippová |
Funkcia |
zástupca riaditeľky |
Vzdelanie |
Pedagogická a sociálna akadémia v Leviciach, rok ukončenia 2010 II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, rok ukončenia 2013 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
Mgr. Mariana Kolenčíková |
Funkcia |
Učiteľka zastupujúca dlhodobú PN učiteľky Evy Sýkorovej |
Vzdelanie |
Pedagogická a sociálna akadémia Levice, dátum ukončenia 2000 II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, rok ukončenia 2011 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
|
|
Meno a priezvisko |
Martina Kasalová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredná pedagogická škola Levice, dátum ukončenia máj 1993 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
Lenka Kováčová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Pedagogická a sociálna akadémia blahoslavenej Laury Trnava, dátum ukončenia 22.05.2007 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Meno a priezvisko |
Eva Šmátralová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredoškolské odborné |
Adaptačné vzdelávanie |
prebieha |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
|
|
Meno a priezvisko |
Annamária Nagyová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredoškolské odborné |
Adaptačné vzdelávanie |
prebieha |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
Meno a priezvisko |
Ľubomíra Prváková |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredná pedagogická škola Levice, dátum ukončenia máj 1983 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
|
|
Meno a priezvisko |
Eva Sýkorová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Stredná odborná škola blahoslavenej Laury Trnava – učiteľstvo pre MŠ, rok ukončenia 2004 |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
|
Meno a priezvisko |
PaedDr. Lucia Tóthová |
Funkcia |
učiteľka |
Vzdelanie |
Pedagogická a sociálna akadémia v Leviciach, rok ukončenia 2005
II. Stupeň vysokoškolského vzdelania - Predškolská a elementárna pedagogika, rok ukončenia 31.03.2010 |
Rigorózne konanie, TRUNI, dátum ukončenia - jún 2015 |
|
Atestačné vzdelávanie: |
Vykonanie prvej atestácie november 2017, MPC Nitra, |
Absolvované vzdelávania v školskom roku 2023/2024: |
|
Aktualizačné vzdelávanie |
Implementácia didaktickej pomôcky MOY TOY do výchovno-vzdelávacieho procesu MŠ |
- Aktivity a prezentácia školy na verejnosti
September:
- Otvorenie školského roka
- Plenárne rodičovské združenie
- Realizácia vstupných kresieb s deťmi 6. triedy, zaslanie kresieb garantke programu Zippyho kamaráti, za účelom výskumu
Október:
- „Farebná jeseň“ – výstava prác detí z jesenných plodov
- Zhotovenie darčekov pre starých rodičov k mesiacu úcty k starším
- Triedna besiedka pre starých rodičov detí 1. triedy – vystúpenie detí s programom
- Príprava darčekov a vystúpenie detí 4. triedy a 6. triedy s programom v domove dôchodcov a na triednych besiedkach
November:
- Vyšetrenie zraku - očnou optikou Emma Crystal – 03.11.2023
- „Deň jablka“ – aktivity na podporu zdravej výživy v spolupráci so školskou jedálňou
- Vianočné fotografovanie
December:
- Vianočné tradície – adventný veniec a Betlehem pred obecným úradom – exkurzie všetkých tried
- Exkurzie detí na vianočnej výstave v kláštore
- Mikuláš v MŠ – program detí, fotografovanie
- Pečenie a zdobenie medovníkov s deťmi – triedne aktivity
- „Štedrá večera“ – posedenie pri štedrom stole s uplatnením tradičných vianočných zvykov
- Príprava vianočných pozdravov pre obyvateľov domova dôchodcov a pre deti v nemocnici
- Zapojenie sa do projektu „Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok“ v spolupráci s Obcou Močenok
- Príprava vianočných pozdravov pre rodičov, sponzorov školy, verejné inštitúcie
- Vianočná akadémia v miestnom kine – 16.12.2023 – vystúpenie detí jednotlivých tried s vianočnou tematikou, prezentácie fotografií z rôznych aktivít realizovaných v MŠ od septembra pre rodičov a rodinných príslušníkov
- „Najkrajší vianočný stromček“ – výstava prác detí
Január:
- Zostrojenie búdky pre vtáčiky deťmi, s pomocou učiteľky, rodičov a starých rodičov, umiestnenie v areáli MŠ, prikrmovanie
Február:
- Fašiangový karneval v MŠ – fašiangový sprievod, tradičné fašiangové jedlá, fašiangová zábava, vystúpenie kúzelníka Tristana v MŠ
Marec:
- Prehliadky veľkonočnej výstavy v kláštore – všetky triedy
- Jarná výsadba kvetov v areáli MŠ, výzdoba vlastnoručne zhotovenými drevenými a inými dekoráciami
- Svetový deň vody – triedne aktivity
- Exkurzie detí v miestnej knižnici, zapožičanie kníh, čítanie
- Beseda detí 5 – 6 ročných so spisovateľkou a ilustrátorkou detských kníh Boženou Bendiakovou v miestnej knižnici
- Jarné upratovanie na školskom dvore
- Triedne bádanie a skúmanie, vzdelávacie aktivity na školskom dvore, v prírode
- Topenie Moreny – jarné tradície – deti 6. triedy
- 18. a 19.03.2024 - Vyšetrenie školskej pripravenosti detí 5 – 6 ročných v MŠ (CPPPaP v Šali)
- 21.03.2024 - Návšteva detí 5 – 6 ročných v triedach prvých ročníkov ZŠ
Apríl:
- Návšteva učiteliek prvých ročníkov ZŠ na otvorenej hodine detí 5. a 6. triedy
- „Maľujeme veselé kamene“ – deti 5. triedy
- Svetový deň Zeme 24.4. - čistota a jej udržiavanie v areáli MŠ, v parku
- Stavanie mája v MŠ – deti 6. triedy
- Vystúpenie detí 3. triedy na obecnom podujatí – Stavanie mája
Máj:
- Tvorba darčekov ku dňu matiek
- Triedne besiedky ku Dňu matiek – vystúpenie detí s programom
- „Moja mama“ – výstavka prác detí v MŠ
- „Míla pre mamu“ – vystúpenie detí 4. a 5. triedy s programom na obecnom podujatí
- Vystúpenie detí 4. triedy v domove dôchodcov
- Realizácia otvorenej hodiny v 6. triede pre zamestnanca detského domova v Močenku
- 27.05.2024 – začiatok výmeny okien v MŠ za plnej prevádzky (deti z každej triedy boli na týždeň, v čase výmeny okien, presťahované do telocvične MŠ).
Jún:
- Deň otvorených dverí v MŠ pre zapísané deti – prehliadka tried, výchovno-vzdelávacieho procesu, hry v triedach
- Športová olympiáda detí MŠ na tréningovom ihrisku futbalového štadióna
- Sokoliari – vystúpenie pre deti pri príležitosti MDD
- Vystúpenie kúzelníka Tristana s programom „Sliz a bublinky“
- Výlety do prírody, piknik
- Účasť na športovej olympiáde detí materských škôl obcí MAS VITIS – reprezentácia – Eliška Práznovská – beh na 20 m – 2. miesto, skok z miesta 1. miesto, Adam Matušica hod do diaľky – 2. miesto, Adam Holub, Lukáš Spišiak, Emily Molnárová a Karin Klinková – svojimi výkonmi prispeli k celkovému umiestneniu MŠ Močenok na 1. mieste.
- Účasť detí na behu v Nových Zámkoch na podujatí: 21. ročník Behu olympijského dňa mesta Nové Zámky 2024 – Eliška Práznovská – 3. miesto v behu na 120 m, Adam Matušica – 4. miesto v behu na 200 m, Lukáš Spišiak – 5. miesto v behu na 120 m (chlapci)
- Deň otcov – výroba darčekov, kreslenie obrázkov pre otcov na kartónové panely, výstavka v exteriéri MŠ
- Fotografovanie ku koncu školského roka
- Turistické vychádzky do vinohradov
- Výlet detí z 5. triedy v Bojnej
- Výlet detí zo 6. triedy na ranči Nové sedlo
- Rozlúčka detí 5 – 6 ročných s materskou školou – v dopoludňajších hodinách – s mladšími deťmi, v popoludňajších hodinách aktivita s rodičmi – Slávnostné odovzdávanie Osvedčení, program detí, rozlúčka so zamestnancami MŠ
Júl:
- Prevádzka MŠ počas letných školských prázdnin v priestoroch ZŠ Močenok - od 1. do 12. júla 2024 pre cca 45 detí
- Informácie o projektoch, do ktorých je škola zapojená
1. Projekt „Zippyho kamaráti“ - Tri pani učiteľky absolvovali vzdelávanie na realizáciu medzinárodného akreditovaného programu, ktorý je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Deti získajú absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen školy, ale pomáhajú obstáť aj v samotnom živote. Deti sa naučia ako si uvedomiť svoje pocity a vedieť o nich hovoriť, ako vyjadriť to, čo chcú povedať, ako pozorne načúvať, ako požiadať o pomoc, ako vytvárať a udržiavať priateľstvá, ako sa vyrovnať s osamelosťou a odmietnutím, ako sa ospravedlniť, ako sa vyrovnať so šikanovaním, ako riešiť konflikty bez ujmy na oboch stranách, ako sa vyrovnať so zmenou, stratou, vrátane úmrtia, ako zvládať nové situácie, ako pomáhať druhým...
2 Projekt „Vzdelávame sa na školskom dvore“ – zriadenie minizáhradky s vyvýšenými záhonmi, vysadenými priesadami stále rodiacich jahôd, malín, stĺpovitých stromčekov. Zabezpečením úľov včielok samotárok, ktoré budú môcť deti pozorovať pri opeľovaní, pri kladení vajíčok, znášaní peľu (v úli je pozorovací plást, ktorý umožňuje pozorovanie). Včielky samotárky nie sú agresívne, neštípu. Projekt obohatíme v nasledujúcom roku o rekonštrukciu altánku, ktorý bude slúžiť na výučbové aktivity, na diskusie z pozorovania v samotnej záhradke.
3. Projekt „Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok“ – vianočná zbierka, ktorej cieľom bolo potešiť starkých žijúcich v zariadeniach pre seniorov alebo osamelých, žijúcich vo svojich domovoch, zhotovením vianočnej krabice s drobnými darčekmi.
- Do projektu sa zapojili deti zo všetkých tried.
4. „Národný projekt POP 3“ – Podpora pomáhajúcich profesií 3 – financovaný z nového Programu Slovensko, teda zo zdrojov Európskej únie, ktorý je zameraný na financovanie podporných profesií v školstve (v našom prípade dvoch pomocných vychovávateľov). Cieľom nového projektu bolo stabilizovať pozície, ktoré boli doteraz financované cez rôzne projekty zo zdrojov EÚ.
Cieľ programu - podpora materských škôl pri poskytovaní povinného predprimárneho vzdelávania deťom so zdravotným znevýhodnením, deťom zo sociálne znevýhodneného prostredia a deťom so zdravotným znevýhodnením (deti so ŠVVP).
- MŠ získala finančné prostriedky na dvoch pomocných vychovávateľov, ktorí pomáhajú pri adaptácii detí na prostredie MŠ, komunikujú s deťmi, individuálne napomáhajú pri riešení zadaných úloh učiteľkou, napomáhajú pri činnostiach zabezpečujúcich životosprávu, sebaobslužných činnostiach, zabezpečovaní bezpečnosti a ochrany zdravia detí počas pobytu v materskej škole, udržiavaní pozornosti detí počas vzdelávania a iných činnostiach súvisiacich s plnením povinného predprimárneho vzdelávania.
- „Národný projekt POP 3“ – financovaný zo štátneho rozpočtu
- Na základe paušálneho kľúča a na základe požiadavky MŠ, cez zriaďovateľa, sme získali finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu na školský podporný tím (špeciálny pedagóg – 0,5 úväzku), na dvoch pedagogických asistentov a dvoch pomocných vychovávateľov (1,5 úväzku). Ich úlohou je podľa požiadaviek učiteľa a v spolupráci s odbornými zamestnancami vytvára rovnosť príležitostí vo výchove a vzdelávaní, pomáha dieťaťu alebo skupine detí pri prekonávaní architektonických, informačných, jazykových, zdravotných, sociálnych alebo kultúrnych bariér. Špeciálny pedagóg má za úlohu koordinovať rozvoj inkluzívneho vzdelávania, spolupracovať so zariadením poradenstva a prevencie a ďalšími subjektmi pri podpore detí a ich zákonných zástupcov v oblasti výchovy a vzdelávania, poskytovať poradenstvo deťom a zákonným zástupcom a metodickú podporu pedagogickým zamestnancom.
- Materská škola je zapojená do
- Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách (deti majú počas celého roka, pravidelne ovocie a zeleninu prostredníctvom školskej jedálne),
- Školského mliečneho programu (vládny program, určený pre deti a žiakov MŠ, ZŠ a SŠ vo vzdelávacích inštitúciách, ktorý podporuje spotrebu mlieka a mliečnych výrobkov pre deti v predškolských zariadeniach a pre žiakov vo vzdelávacích inštitúciách z finančných zdrojov EÚ a národných zdrojov),
- Školského ovocia (je súčasťou podporných mechanizmov v rámci Spoločnej organizácie poľnohospodárskych trhov EÚ, preto jeho gestorom je Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR).
- Informácie o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole
V materskej škole v uplynulom školskom roku nebola vykonaná inšpekčná kontrola.
- Informácie o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy
Materská škola je 6 triedna. Poskytuje celodennú výchovu a vzdelávanie deťom od 2,5 do 6 rokov a deťom, ktoré pokračujú v plnení povinného predprimárneho vzdelávania. Podmienkou prijatia detí mladších ako 3 roky je, aby mali osvojené základné hygienické a sebaobslužné návyky.
Materská škola je umiestnená v účelovej budove, ktorá bola v roku 2018 čiastočne zrekonštruovaná a rozšírená o jednu triedu s príslušenstvom z fondov EÚ a z finančných prostriedkov Obce Močenok. Každá trieda má okrem herne svoju šatňu, sociálne zariadenie a spálňu. Ležadlá na odpočinok sú stabilne rozložené, okrem jednej triedy, kde sa ležadlá rozkladajú. Každé dieťa má svoje ležadlo.
K jednoposchodovej budove školy, kde sú dve triedy, telocvičňa, kuchynka pre personál, sklady, umiestnené na poschodí a tri triedy, zborovňa a riaditeľňa na prízemí, patrí aj pavilón 5 samostatne stojaci, prepojený s hlavnou budovou uzatvorenou chodbou. Súčasťou hlavnej budovy je aj hospodárska časť, ktorú tvorí jedáleň s kuchyňou, práčovňou, skladmi, kanceláriou vedúcej školskej jedálne. Do budovy materskej školy možno vchádzať jedným hlavným vchodom. Pred hlavným vstupom do budovy školy je vybudovaná rampa pre osoby s obmedzenou schopnosťou pohybu.
Budova MŠ je obkolesená rozsiahlym školským dvorom, ktorý čiastočne poskytuje priestor pre pohybové a vzdelávacie aktivity detí. Jedno herné prostredie bolo zabezpečené zo zdrojov Rodičovského združenia v roku 2016 a nainštalované pri vstupe do MŠ. Zostava so šmýkalkou a lezeckou stenou sú umiestnené v pieskovisku a spĺňajú bezpečné, hygienické, estetické a funkčné hracie prostredie pre deti. Z úspešného projektu realizovaného zriaďovateľom – Obcou Močenok, v mesiaci august 2023 pribudli v areáli MŠ ďalšie hrové prvky, ktoré prispeli nielen k estetickému hľadisku, ale hlavne k rozvoju pohybových schopností a relaxácii detí počas pobytu vonku. Trávnatú plochu, altánok a dopravné ihrisko bude potrebné zrekonštruovať po ukončení rekonštrukcie MŠ, ktorú začal zriaďovateľ realizovať prostredníctvom projektu Zníženie energetickej náročnosti objektu materskej školy v máji 2024. V rámci projektu bola zateplená fasáda a strecha objektu, boli vymenené okná a vonkajšie dvere, zmenil sa aj zdroj vykurovania z plynového na tepelné čerpadlo. Projekt riešil aj rekuperáciu vzduchu a nainštalovanie fotovoltických panelov na strechu budovy.
Školský dvor počas prevádzky slúži len pre potreby školy a záujmy detí. Exteriér školy je zabezpečený novým oplotením, ktoré zrealizoval zriaďovateľ v roku 2022 a kamerovým systémom, pre prípad predchádzania vandalizmu a ochrany majetku.
Miestnosti, slúžiace ako herne, v MŠ sú vybavené účelovým detským nábytkom, stolmi a stoličkami, hračkami, výchovnými pomôckami, skrinkami na ich odkladanie a ďalšími predmetmi určenými pre deti, ktoré svojimi vlastnosťami zodpovedajú požiadavkám ustanoveným osobitnými predpismi. Podlaha je z PVC, ktorá je z časti pokrytá kobercom. V piatich spálňach sú stabilné ležadlá. V triede na prízemí sme, na základe vypracovaného a schváleného nového prevádzkového poriadku, pristúpili k dennému rozkladaniu a stohovaniu ležadiel, aby sme nemuseli pristúpiť k zníženiu stavu detí z dôvodu platnej legislatívy. Šatne sú vybavené vetrateľnými šatňovými skrinkami na osobitné uskladnenie vrchného a náhradného odevu a obuvi a lavičkami. Spomínaným úspešným projektom, v spolupráci so zriaďovateľom, sa nám podarilo vymeniť šatňové zostavy, detské stoly a stoličky, doplniť do tried nábytkové zostavy, čím sme zútulnili a zatraktívnili priestory a vybavenie materskej školy. Poďakovanie patrí nielen vedeniu obce a zamestnancom podieľajúcim sa na vypracovaní projektu, ale aj poslaneckému zboru za schválenie spoluúčasti obce na projekte.
Objekt MŠ je pripojený na verejné inžinierske siete – plyn, voda, kanalizácia a elektrina. V celom zariadení je zabezpečený dostatočný prívod tečúcej studenej pitnej a teplej vody. Budova má ústredné vykurovanie s radiátormi, ktorých výmena bola súčasťou rekonštrukcie. V novostavbe je osadená nová kotlová jednotka. Zdrojom tepla pre vykurovanie je plynový kotol umiestnený v ZOH učiteliek.
Strava pre deti sa pripravuje v účelovej Školskej jedálni pri Materskej škole Močenok. Deti konzumujú stravu v spoločnej jedálni, v ktorej sa striedajú na zmeny.
Mikroklíma - vhodná mikroklíma je zabezpečovaná pravidelným vetraním. V pavilóne 5 zabezpečujeme vetranie priestorov decentrálnymi rekuperačnými jednotkami, ktoré zabezpečia vetranie počas celoročnej prevádzky a v zimnom období by mali redukovať únik tepla. Optimálnu vlhkosť vzduchu v rozmedzí od 40-50% zabezpečujeme prostredníctvom odparovačov na radiátoroch a pomocou prístrojov - zvlhčovačov vzduchu. V letnom období v triedach na poschodí sa využívali ventilátory (vychladenie miestnosti bez prítomnosti detí).
Osvetlenie: Využíva sa najmä prirodzené denné osvetlenie, ktoré je doplnené umelým. V letnom období nie sú niektoré miestnosti dostatočne chránené pred nadmerným prehriatím a oslnením, z dôvodu, že žalúzie chýbalo na väčšine okien, prípadne boli poškodené.
Zvuková pohoda: Materská škola leží v tichom prostredí. Priestory sú členené tak, že sa v nich dajú vytvoriť výučbové centrá, čím sa znižuje hlučnosť pri edukácii.
Odstraňovanie odpadových látok: Na prechodné uskladnenie tuhého odpadu sú zabezpečené plastové nádoby na triedený odpad. Nádoby sa pravidelne čistia, odpadky upratovačky denne vynášajú do kontajnera umiestneného pri vchode do kuchyne. Odvoz tuhého odpadu zabezpečuje firma Envi Geos Nitra.
Materiálno - technické vybavenie školy je dobré, priebežne sa dopĺňa hlavne z účelovo viazaných finančných prostriedkov na 5 – 6 ročné deti. Z uvedených nedostatkov zo správy z predchádzajúceho školského roku nám zostalo doplnenie vybavenia a prvkov v exteriéri materskej školy a zrekonštruovanie detského dopravného ihriska a altánku. Na základe zrealizovania rekonštrukcie MŠ budeme môcť v nadchádzajúcom školskom roku nedostatky odstrániť.
- Informácie o oblastiach, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, o oblastiach, v ktorých má škola nedostatky, vypracované v súčinnosti s radou školy
SWOT analýza
Silné stránky
- Kvalifikovanosť, odbornosť zamestnancov, vzdelávanie
- Klíma školy, atmosféra školy, tried, dobré medziľudské vzťahy, otvorenosť školy smerom k širšej komunite
- Uplatňovanie inovácií v procese edukácie
- Školský vzdelávací program obohatený o zdravý životný štýl
- Budovanie inkluzívneho prostredia – prostredníctvom vybavenia (didaktické pomôcky, relaxačné prostredie pre deti), personálneho zabezpečenia (pedagogickí asistenti, pomocní vychovávatelia, špeciálny pedagóg), preventívnymi programami (Zippyho kamaráti, sociomorálne diskusie, ranné kruhy)
- Pripojenie na internet, vybavenosť všetkých tried IKT a elektronickými didaktickými pomôckami
- Materiálna vybavenosť, dostatok hračiek a učebných pomôcok, ktoré priebežne dopĺňame z prostriedkov účelovo viazaných.
Slabé stránky:
- Nedostatočná kapacita MŠ (už tretí rok priemerne 20 detí nebolo možné prijať do MŠ)
Príležitosti:
- Záujem zákonných zástupcov detí o umiestnenie detí do MŠ
- Možnosti využívania mimorozpočtových zdrojov – sponzorstvo, 2% z daní
- Zapájanie sa do aktuálnych projektov
Ohrozenia:
- Nízke finančné ohodnotenie učiteľov
- Navýšenie prevádzkových nákladov, z dôvodu zvýšených cien energií
Návrh opatrení na skvalitnenie úrovne výchovy a vzdelávania:
- Podporovať právne vedomie a profesijný rozvoj zamestnancov, ďalšie vzdelávanie pedagogických i nepedagogických zamestnancov školy ako súčasť kariérneho rastu, s cieľom zvyšovania kvality výchovy a vzdelávania.
- Spolupodieľať sa na tvorbe interných projektov a projektov na získanie financií pre skvalitnenie výchovno-vzdelávacieho procesu.
- Zvyšovať objem finančných prostriedkov na budovanie detskej knižnice ako informačného centra pre detského čitateľa.
- Venovať pozornosť výchove k zdraviu v zmysle holistického prístupu a zdravému životnému štýlu.
- Informácie o spolupráci školy s rodičmi detí alebo s inými fyzickými osobami, ktoré majú deti zverené do osobnej starostlivosti alebo do pestúnskej starostlivosti na základe rozhodnutia súdu, alebo so zástupcom zariadenia, v ktorom je dieťa umiestnené na účely výkonu ústavnej starostlivosti, výchovného opatrenia, neodkladného opatrenia alebo ochrannej výchovy
- spolupráca s rodinou - organizovanie spoločných podujatí, ako napríklad – tvorivé dielne, besiedky, súťaže, rozlúčka predškolákov, Vianočná akadémia, Deň otvorených dverí, ďalej sú to konzultácie učiteliek s rodičmi o výchovno-vzdelávacej problematike, možnosť pobytu rodiča s dieťaťom v MŠ počas adaptácie na MŠ, sponzorstvo vo forme občerstvenia, ovocia, pizze, odmien (pri rôznych aktivitách v MŠ), darovanie 2% z dane a pod.
- spolupráca so ZŠ Močenok – otvorené hodiny pre predškolákov v ZŠ, otvorené hodiny pre pedagógov 1. ročníkov v MŠ, konzultácie učiteliek o zosúladení a nadväznosti požiadaviek na budúcich prvákov, aby bol zabezpečený plynulý prechod z predprimárneho vzdelávania na primárne
- spolupráca s vedením Domova dôchodcov Milosrdného samaritána, vystúpenia detí s programom pri príležitosti mesiaca úcty k starším, Dňa matiek
- spolupráca s CPP (Centrum poradenstva a prevencie) v Šali – vyšetrenie školskej pripravenosti detí 5 – 6 ročných na vstup do ZŠ, riešenie detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, návrh podporných opatrení
- spolupráca s obecnou knižnicou – zapožičiavanie literatúry, čítanie kníh v knižnici, kreslenie, maľovanie na základe vypočutého, besedy so spisovateľkou
- spolupráca s vedením obce – prezentácia MŠ v obecných novinách, spoluúčasť na kultúrnych podujatiach, zabezpečovanie údržby...
- spolupráca so sponzormi
- Pán Dobiš – doprava autobusom do miestneho kina na nácvik programu na vianočnú akadémiu
- Veronika a Peter Pápayoví - Dar v podobe sladkej odmeny pre deti k MDD
- Pán Branislav Školník – Nadácia Veolia – finančný dar vo výške 2 000,00 €, na zrealizovanie záhradky v MŠ (vyvýšené záhony, výsadba priesad jahôd, malín, stĺpovitých stromčekov)
- Pán Martin Vozár – zabezpečenie sponzorského daru z Amazonu – paletu kancelárskeho papiera, kreatívnych pomôcok a dva televízne prijímače do tried najstarších detí
- Pán Matúš Lenčéš – oprava kopírovacieho stroja
Moje poďakovanie patrí všetkým sponzorom, spolupracujúcim inštitúciám, rodičom, zriaďovateľovi, poslancom a kolektívu MŠ za ich úsilie vynaložené v prospech detí navštevujúcich materskú školu v Močenku.
Vypracovala : Mgr. Soňa Hippová, riaditeľka MŠ
V Močenku dňa: 22. 08. 2024
Prerokované v pedagogickej rade školy dňa: 27. 08. 2024
Prerokované na zasadnutí Rady školy pri MŠ Močenok dňa: 29.10.2024
Vyjadrenie rady školy
Rada školy odporúča – neodporúča zriaďovateľovi schváliť Správu o výsledkoch a podmienkach výchovno - vzdelávacej činnosti Materskej školy v Močenku, Vinohradská 1595/3, za školský rok 2023/2024.
V Močenku dňa: ................................................................
predseda rady školy
Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená
- Projekt Erasmus+ „Kurikulum pre kultúrnu a sociálnu diverzitu v predškolskom vzdelávaní“
Naša materská škola sa zapojila do projektu Trnavskej univerzity ako partnerská organizácia, v zastúpení troma učiteľkami. Ďalšími partnermi zo Slovenska sú pedagógovia zo súkromnej MŠ UNES a pedagógovia z Maďarska a Bulharska a jeden partner z ďalekej Indonézie. Cieľ projektu je zameraný na implementáciu inovatívnej pedagogickej práce v predškolských inštitúciách, v oblasti kurikula predškolského vzdelávania, ktoré je všestranne otvorené, inkluzívne a schopné integrovať multikultúrne hodnoty do výchovy a vzdelávania detí raného veku. Prostredníctvom účasti na projekte by sa mala zvýšiť kvalita predškolského vzdelávania v našej MŠ, špecificky cielená na formovanie multikultúrneho vedomia detí, prostredníctvom inkluzívneho učebného prostredia a podnetných učebných aktivít. Okrem toho sme získali finančné prostriedky na nákup didaktických pomôcok, aby sme mohli učebné aktivity zrealizovať.
- Projekt - Zippyho kamaráti
Dve pani učiteľky absolvovali vzdelávanie na realizáciu medzinárodného akreditovaného programu Zippyho kamaráti v MŠ, ktorý je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Liga za duševné zdravie tento projekt úspešne priniesla na Slovensko už v šk. roku 2013/2014. Deti získajú absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen školy ale pre celý život – vyjadrovanie a spracovávanie emócií; zvládanie hnevu, strachu, žiarlivosti, nervozity; nadväzovanie a udržiavanie kamarátstiev; zvládanie zmeny a straty.
- Projekt – FIBONACCI – prírodovedné vzdelávanie
Vzdelávanie učiteliek v tejto oblasti vnieslo nové možnosti ako učiť deti experimentovať a rozvíjať ich schopnosť vedecky premýšľať a argumentovať. Výskumne ladenú koncepciu prírodovedného vzdelávania v našej MŠ realizujeme už v každej triede na základe odovzdávania si skúseností pani učiteliek, ktoré absolvovali toto vzdelávanie.
- Projekt – „Elektronizácia vzdelávacieho systému regionálneho školstva“
Zapojením sa do projektu, ktorý realizovalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky v spolupráci s Metodicko-pedagogickým centrom, si materská škola rozšírila technologické vybavenie - získala dve interaktívne tabule, farebné tlačiarne, notebooky, čím sa obohatil a skvalitnil výchovno-vzdelávací proces v prvej a tretej triede.
- Vzdelávací projekt – „Aktivizujúce metódy vo výchove a vzdelávaní“
Zapojením sa do projektu učiteľky získali nové skúsenosti a poznatky v oblasti využitia digitálnych technológií ako stimulujúceho prostriedku vo výchovno vzdelávacom procese. Okrem toho sme získali vybavenie prvej triedy interaktívnou tabuľou.
- V zmysle Národného programu duševného zdravia a rozvojového projektu „Zdravie v školách“ boli realizované v MŠ aktivity a programy na prevenciu civilizačných ochorení, na podporu telesného a duševného zdravia, ktoré sú zakomponované do nášho školského vzdelávacieho programu – prostredníctvom projektu „V zdravom tele, zdravý duch“.
- Materská škola je zapojená do Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách s finančnou podporou Európskeho spoločenstva.
- Program zdravého životného štýlu – „Zeleninkové šialenstvo“
Dve pani učiteľky absolvovala vzdelávanie občianskeho združenia Malý šéfkuchár bez čapice zamerané na prevenciu detskej obezity prostredníctvom zdravého stravovania. Cieľom programu je vypestovať u detí kladný vzťah k správnym stravovacím návykom ako jedného z aspektov zdravého životného štýlu. Prostredníctvom zážitkového učenia – manipuláciou s jednotlivými druhmi zeleniny, rozhovorom, prerozprávaním príbehov, čistením zeleniny, krájaním, prípravou pokrmov, ochutnávkou deti získajú kompetencie súvisiace so zdravými stravovacími návykmi.
- Informácie o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy
Materská škola, ako prvý článok školskej sústavy, operuje všetkými faktormi, ktoré ovplyvňujú a podmieňujú proces výučby – zámerne a cieľavedome stimuluje komplexný rozvoj a učenie sa dieťaťa. Prostredie materskej školy je edukačným priestorom, v ktorom prebieha interakcia a komunikácia dieťaťa s prostredím v rovine sociálnej (dieťa - učiteľ - zákonný zástupca) a v rovine fyzikálnej (usporiadanie, vybavenie interiéru a exteriéru MŠ).
V materskej škole sa snažíme o to, aby prostredie
- vytváralo podmienky pre celkovú pohodu dieťaťa,
- bolo podnetným pre spontánne i zámerné učenie sa dieťaťa,
- a jeho materiálne vybavenie poskytovalo deťom priame, bezprostredné zážitky, dalo voľný priechod iniciatíve dieťaťa a podporovalo a rozširovalo jeho vnútornú motiváciu,
- viedlo k uspokojovaniu jeho psychických, emocionálnych a telesných potrieb, túžby po poznávaní,
- spĺňalo estetické kvality,
- aby vytváralo optimálne podmienky na plnenie cieľov materskej školy, prostredníctvom výchovno-vzdelávacej činnosti a jej obsahu,
- aby vytváralo optimálne podmienky na plnenie cieľov materskej školy v oblasti profilácie.
- spĺňalo všetky požiadavky na bezpečnosť a ochranu zdravia.
Usporiadanie, vybavenie interiéru a exteriéru školy
Materská škola je umiestnená v účelovej budove, ktorá bola v roku 2018 zrekonštruovaná z fondov EÚ a z finančných prostriedkov Obce Močenok. Poskytuje predprimárne vzdelávanie pre 141 detí v šiestich triedach.
Interiér materskej školy
Triedy majú svoj osobitný pôvab, každá trieda je jedinečná, prispôsobená vekovej štruktúre detí, kde sa spoločne deti a personál školy starajú o poriadok a estetickú úpravu.
Hrové kútiky, centrá sú vo vyhradenom priestore, ktorý je vybavený účelovo a slúži na spontánne hry detí a realizáciu plánovaných edukačných aktivít učiteľkou. O tematickom zameraní hrových kútikov a ich obmieňaní rozhoduje učiteľka spolu s deťmi, podľa plánovaných činností, zámerov a podľa záujmu detí o hrové prostredie.
Priestor pre spoločné pohybové aktivity, pohybové hry a ranné sedenia v kruhu v triede je k dispozícii deťom aj učiteľke pred interaktívnou tabuľou, doplnený mozaikovým kobercom.
Rozmiestnenie nábytku rešpektuje potreby detí mať dostatok priestoru, rešpektuje antropometrické požiadavky prispôsobené počtu detí. Nábytky sú z takého materiálu, aby neškodil zdraviu detí. Parametre rozmerov stolov a stoličiek sú v súlade s ergonomickými požiadavkami v závislosti od rastu dieťaťa, umiestnené sú v presvetlenej časti miestnosti so správnym dopadom svetla. Ležadlá na oddych sú dostatočne pevné a stabilné, dobre tepelne izolované. V jednej triede je potrebné vymeniť ešte 15 pôvodných ležadiel za nové.
Hračky patria k nezastupiteľnému a štandardnému vybaveniu školy. Deti majú dostatok kvalitných drevených hračiek, učebných pomôcok, dostatok detskej literatúry (zakúpeného z projektu Erasmus v roku 2020 a 2021), telovýchovného náradia a náčinia, hudobných nástrojov, didaktickej a audiovizuálnej techniky a digitálnych technológií.
Podmienkou kvalitného plnenia školského vzdelávacieho programu je dostatočné vybavenie spotrebným materiálom na výtvarné, grafomotorické a iné činnosti. Pre deti sú viditeľne uložené a voľne dostupné pomôcky súčasťou materiálneho vybavenia. Poskytujú deťom priame bezprostredné zážitky, dávajú voľný priechod ich iniciatíve a podporujú vnútornú motiváciu.
Stravu pre deti pripravuje kvalifikovaný personál v účelovej školskej jedálni. Deti konzumujú stravu v spoločnej jedálni, v ktorej sa striedajú na zmeny.
Hlavný vchod do budovy materskej školy je od 8:15 do 14:45 hodiny uzamknutý. V prípade potreby rodičia zazvonia zvončekom umiestneným pri vchode do budovy. Interiér školy je zabezpečený po pracovnej dobe alarmom – poplašným zariadením, pre prípad vniknutia cudzej osoby do budovy, napojeným na obecnú a štátnu políciu.
Exteriér materskej školy
Školský dvor je neoddeliteľnou súčasťou edukačného prostredia materskej školy. Slúži na realizáciu rôznych organizačných foriem - pobyt vonku, cielené vzdelávacie aktivity, pohybové aktivity, hrové činnosti. Školský dvor našej materskej školy poskytuje priestor pre pohybové ale aj vzdelávacie aktivity – trávnatá plocha, vybudované dopravné ihrisko s križovatkou, priestor pre zdolávanie prírodných aj umelých prekážok na náradí, priestor pre spontánne a riadené hry, pre oddych a relaxáciu – lavičky, tienisté miesta pod stromami. Realizáciou rekonštrukcie a prístavby jednej triedy sa zmenšila plocha školského dvora a znížil sa počet hracích a telovýchovných prvkov. V nevyhovujúcom stave sú aj terasy pre dvoch triedach, ktoré by bolo potrebné zrekonštruovať, aby aj tento priestor mohol slúžiť deťom.
Naším zámerom je dobudovanie rozsiahleho exteriéru tak, aby bol rozčlenený zeleňou na celky poskytujúce rôzne možnosti využitia pre jednotlivé triedy, aby ho mohli využívať všetky triedy súčasne. V auguste 2016 sme zakúpili detské ihrisko zo zdrojov RZ (2% z dane) a umiestnili pri vstupe do areálu MŠ. Zostava so šmýkalkou a lezeckou stenou sú umiestnené v pieskovisku a spĺňajú bezpečné, hygienické, estetické a funkčné hracie prostredie pre deti.
Exteriér školy je oplotený a zabezpečený po pracovnej dobe kamerovým systémom, pre prípad predchádzania vandalizmu a ochrany majetku.
Mimo exteriéru je parkovisko, ktoré slúži pre potreby zamestnancov ako aj pre rodičov, privádzajúcich deti do materskej školy. Na základe mnohých podnetov zo strany rodičov, sme navrhli zriaďovateľovi vybudovať parkovisko v interiéri materskej školy pre zamestnancov (pod oknami školskej kuchyne). Počas školských prázdnin sme v spolupráci so zriaďovateľom a sponzormi zrekonštruovali prístupový chodník do MŠ.
Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja na príslušný školský rok a vyhodnotenie jeho plnenia
Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie
- Naučiť deti pracovať v skupine (spolupracovať, spoločne riešiť zadané úlohy, vedieť sa dohodnúť na riešení, prijímať kompromisy, komunikovať navzájom) – z dôvodu zvyšujúcich sa nárokov na vhodné správanie a spoluprácu dieťaťa pri spoločnej práci v ZŠ
Plnenie
- zaraďovanie väčšieho počtu aktivít, pri ktorých musia deti spolupracovať;
Vyhodnotenie plnenia:
- v triedach 5 – 6 ročných detí – si deti ku koncu školského roku vedeli organizovať učebné procesy v skupine pri riešení divergentných úloh, viedli dialógy, navrhovali riešenia zadaného problému, vedeli sa dohodnúť na vyriešení úlohy;
- u mladších detí je potrebné usmerňovanie zo strany učiteľky;
Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie; riadenie
- Cieľavedomosť práce učiteľky a schopnosť odbornej argumentácie zvolených pedagogických postupov v práci
Plnenie
- Prostredníctvom pohospitačných pohovorov mali učiteľky možnosť obhájiť svoj výber zvolených postupov vo výchovno-vzdelávacom procese, zhodnotiť splnenie stanoveného cieľa, zhodnotiť vhodnosť výberu postupov, metód, foriem, prostriedkov...
- Od učiteliek si to vyžaduje neustále samovzdelávanie štúdiom odbornej literatúry, odborných časopisov, spoluprácu medzi učiteľkami na triede...
Vyhodnotenie plnenia:
- Prostredníctvom každej aktivity, ktorú realizuje učiteľka s deťmi počas dňa, plní nejaký cieľ obsiahnutý v školskom vzdelávacom programe. Výsledkom plnenia cieľov sú produkty, zručnosti, zážitky detí, ktoré priebežne monitorujem. Je zjavné, že v cieľavedomosti a schopnosti odbornej argumentácie sú medzi učiteľkami rozdiely, ktoré sú podmienené rôznymi faktormi, či už osobnostnými alebo vzdelanostnými.
- Prostredníctvom metodického združenia, rôznych prednášok, diskusií, otvorených hodín naďalej napomáhať odbornému rastu učiteliek s cieľom dosiahnuť zvýšenie kvality predškolského vzdelávania v materskej škole;
Cieľ v oblasti – Výchova a vzdelávanie
- úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí – pozitívne vzťahy, sebavedomie, zodpovednosť
Plnenie
- Dve pani učiteľky absolvovali vzdelávanie na realizáciu medzinárodného akreditovaného programu Zippyho kamaráti v MŠ, ktorý je zameraný na zlepšenie sociálnych zručností detí. Liga za duševné zdravie tento projekt úspešne priniesla na Slovensko už v šk. roku 2013/2014. Deti získali absolvovaním programu kompetencie potrebné na zvládanie nielen školy ale pre celý život – vyjadrovanie a spracovávanie emócií; zvládanie hnevu, strachu, žiarlivosti, nervozity; nadväzovanie a udržiavanie kamarátstiev; zvládanie zmeny a straty.
Vyhodnotenie plnenia:
- úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí v triedach, kde učiteľky realizovali program Zippyho kamaráti sa výrazne zmenil ku koncu roka k lepšiemu. Deti nemali potrebu agresívneho správania voči spolužiakom ani v prípade konfliktov. Spoločne riešili sporné situácie k spokojnosti oboch strán. Naučili sa diskutovať o veciah, povedať si svoj názor, vyjadriť svoje pocity, vedeli zhodnotiť svoje správanie ako aj správanie iných...
- vplyv na úroveň postojov a sociálnych kompetencií detí má aj osobnosť učiteľky a jej postoj k danej problematike.
- Zameranie sa na zisťovanie postojov a rozvoj sociálnych kompetencií u detí prostredníctvom hospitácií u učiteľky;
- Navrhnúť učiteľkám absolvovať vzdelávanie v programe Zippyho kamaráti, aby sa tento projekt mohol realizovať vo všetkých triedach.
Cieľ v personálnej oblasti
- zvyšovať kvalitu fungovania tímovej práce učiteľov a ostatných zamestnancov školy
Vyhodnotenie plnenia:
- Organizovaním podujatí ako je Vianočná akadémia, Škôlkársky ples, sťahovanie sa z dôvodu rekonštrukcie materskej školy preveria kvalitu fungovania tímovej práce učiteľov ako aj prevádzkových zamestnancov. To, že ich výsledok hodnotí okolie pozitívne, svedčí, že funguje pozítívna motivácia, morálne ocenenie výsledkom čoho je kvalitný výsledok a zaslúži si aj finančné ohodnotenie (aspoň jeden krát do roka);
Cieľ v oblasti – Materiálne podmienky
- dopĺňanie detskej knižnice, didaktického materiálu realizovať z rôznych zdrojov, osloviť aj sponzorov, rodičov
Vyhodnotenie plnenia:
- nová detská literatúra, didaktický materiál na základe prieskumu požiadaviek zo strany učiteliek, je postupne dopĺňaný zo zdrojov rodičovského združenia (2% z dane);
OBLASTI, V KTORÝCH ŠKOLA DOSAHUJE DOBRÉ VÝSLEDKY A oblasti v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť, vrátane návrhov opatrení
- Charakteristika školy, orientácia na partnerov
Silné stránky
- naplnenosť v jednotlivých triedach je 100 %
- pozitívna mienka rodičovskej verejnosti o inštitucionálnej predškolskej výchove a s tým súvisiaci zvýšený záujem rodičov o zaškolenie detí v materskej škole,
- vypracovaný „Plán adaptácie prijatého dieťaťa do MŠ“ – možnosť pobudnúť rodičovi s dieťaťom v MŠ v rámci „Dňa otvorených dverí“, aby si dieťa vytvorilo predstavu o novom prostredí, do ktorého bude od septembra chodiť,
- školská pripravenosť detí 6 ročných – na základe výsledkov testov, ktoré sú realizované s deťmi v MŠ psychologičkami z CPPPaP,
- informovanosť rodičov o dianí v MŠ, a to priamou komunikáciou s učiteľkou ako aj prostredníctvom internetovej stránky,
- spolupráca s rodinou – pri organizovaní spoločných podujatí, besiedok, tvorivých dielní,
- možnosť rozvíjania nadania detí v krúžku anglického jazyka, hudobno-pohybovej prípravy,
- vybavenosť digitálnou technikou (v každej triede je počítač napojený na internet, vo všetkých šiestich triedach je interaktívna tabuľa)
- aplikovanie pozitívnych prístupov akceptácie a empatie s dopadom na atmosféru triedy a školy,
- vybavenosť učiteľskej knižnice,
- zapojenie sa do Európskeho programu podpory konzumácie ovocia v školách s finančnou podporou Európskeho spoločenstva,
- podpora učiteľov v rámci ďalšieho vzdelávania,
- prezentácia školy na verejnosti (akadémie na úrovni obecných a školských slávností, www stránka, spolupráca s rôznymi inštitúciami),
- aktivity na získanie mimorozpočtových finančných prostriedkov (2 % dane z príjmov),
- spolupráca so ZŠ Močenok – otvorené hodiny pre predškolákov, konzultácie učiteliek o zosúladení a nadväznosti požiadaviek na budúcich prvákov, aby bol zabezpečený plynulý prechod z predprimárneho vzdelávania na primárne, sadenie tují budúcich školákov
- spolupráca s vedením Domova dôchodcov Milosrdného samaritána, Domova sociálnych služieb Adventus a Penziónu Orlík,
- spolupráca s Centrom pedagogicko psychologického poradenstva,
- spolupráca s rodičmi (zákonnými zástupcami) detí,
- spolupráca so sponzormi v obci,
- spolupráca s vedením obce, Radou školy, Rodičovským združením.
Slabé stránky
- nedobudovaný areál MŠ, nedostatok vybavenia pre šesť tried na školskom dvore,
- nedostatok parkovacieho miesta pre zamestnancov školy chýba parkovisko pre zamestnancov v areáli MŠ,
- estetika šatní – vybavenie šatňovými skrinkami v dvoch triedach,
- výmena lehátok na popoludňajší oddych v jednej triede (23 ks)
- výmena posteľnej bielizne (paplón, vankúš, návliečky, plachty) – ktorá už má vyše 35 rokov.
Väčšina nedostatkov z uplynulého roka sa vyriešila rekonštrukciou a výstavbou jednej triedy, ktorú zrealizoval zriaďovateľ.
- Charakteristika vyučovacieho procesu, učiteľa
Silné stránky
- Stav a úroveň učenia sa detí
- využívanie inovačných metód vo výchovno-vzdelávacom procese, ktoré si osvojili učiteľky abolvovaním rôznych vzdelávaní,
- utváranie základov environmentálnej kultúry – kde majú deti možnosť uvedomiť si význam a hodnotu životného prostredia pre človeka – v rámci plnenia tohto cieľa sme zorganizovali zber papiera, environmentálnu súťaž, kde deti mali možnosť overiť si poznanie v oblasti separovania odpadu,
- uprednostňovanie konzumácie ovocia, zeleniny, zdravých jedál, - zdravý životný štýl, posilňovanie pozitívneho vzťahu k svojmu zdraviu a zdraviu iných – deti si z domu prinášali do MŠ ovocie miesto sladkostí,
- pozitívna klíma v triedach vo výchovno-vzdelávacom procese, demokratický výchovný štýl práce pedagóga
- kvalifikačná štruktúra – dvanásť pedagogických zamestnancov – traja - vysokoškolské vzdelanie II. stupňa, traja – vysokoškolské - I. stupňa a šesť učiteliek - stredoškolské odborné vzdelanie,
- vekové zloženie – prevyšujú mladšie kolegyne – prínos nových, progresívnych prvkov do výchovno-vzdelávacieho procesu, viac rozvinuté kompetencie v oblasti digitálnych technológií;
Slabé stránky
- Uplatňovanie sebahodnotenia a hodnotenia detí v niektorých triedach, na základe zistenia ŠŠI
- Charakteristika kurikulárnych dokumentov, detí
Silné stránky
- Úroveň vypracovania školského vzdelávacieho programu, vypracovanie projektov v oblasti profilácie (na základe vyhodnotenia Štátnou školskou inšpekciou)
- rozvoj kľúčových kompetencií detí ,
- úroveň pripravenosti na primárne vzdelávanie.
Správa o spolupráci školy s rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú
- spolupráca s obecnou káblovou televíziou, prostredníctvom ktorej informujeme verejnosť o dianí v MŠ,
- spolupráca s rodinou - organizovanie spoločných podujatí, ako napríklad – rozlúčka predškolákov, konzultácie učiteliek s rodičmi o výchovno-vzdelávacej problematike, sponzorstvo a pod.
- spolupráca s vedením obce – prezentácia MŠ v obecných novinách, zabezpečovanie údržby...
- spolupráca so sponzormi
- pán Kováč s manželkou (Kováč servis), ktorí už niekoľko rokov previdelne pripravujú deťom v rámci MDD sponzorsky jeden nezabudnuteľný deň zabezpečením skákacích hradov, šmýkalky, cukrovej vaty, pukancov, zmrzliny, štvorkoliek a maľovanie na tvár,
- Policajný zbor – ukážka práce, pri príležitosti MDD
- dobrovoľný hasičský zbor Močenok – súťaže pre deti, cvičný požiarny poplach, prezentácia hasičskej techniky,
- starosta obce – sladká odmena pre deti pri príležitosti rozlúčky predškolákov
- Pán Tomáš Vričan – zabezpečenie dopravy zámkovej dlažby na opravu chodníka a schodov
- Pani Mgr. Zuzana Gáliková – sponzorský príspevok na dopravu detí na výlet
- Rodičia Hajdákoví - Zakúpenie pizze a džúsov pre deti jednej triedy na Noci v škôlke
- Pán Matúš Lenčéš – Itoffice – oprava kopírky, toner
- Pán Michal Varga – zabezpečenie zvierat na ukážku pre deti v MŠ pri príležitosti MDD
Moje poďakovanie patrí všetkým sponzorom, spolupracujúcim inštitúciám, rodičom, zriaďovateľovi, poslancom a kolektívu MŠ za ich úsilie vynaložené v prospech detí navštevujúcich materskú školu v Močenku.
Vypracovala riaditeľka školy: Mgr. Soňa Hippová